سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مرحله نخست کاوش باستان شناختی کولغان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پایان مرحله نخست کاوش باستان شناختی شهر کولغان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سید محمد امین جعفری حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پایان مرحله نخست کاوش باستان شناختی شهر کولغان به عنوان یکی از محوطه های مهم دوران تاریخی جزیره قشم به پایان رسید.

وی افزود:در این مرحله خوانا سازی فضاهای معماری ضلع شمال شرقی، کاوش و لای روبی آب انبارها و تعیین حریم‌ محوطه اجرا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت:فصل اول کاوش باستان شناسی این محوطه آذر امسال با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کل کشور آغاز شد.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: اثار فرهنگی یافت شده از فصل اول کاوش باستان شناسی در این مکان نشان از تبادل تجاری و اقتصادی ساکنان این شهر با دیگر مناطق خلیج فارس و اقیانوس هند دارد.
جعفری حسینی افزود: سبک معماری و سفال های یافت شده در این شهر که به دوران ساسانی و اسلامی مربوط می شود نشان از حضور ایرانیان در شمال خلیج فارس و کنترل آبراهه هرمز در دوره های گذشته تاریخی دارد.
وی گفت: پایه ریزی شهر تاریخی کولغان در دوره ساسانیان است و سکونت و فعالیت های تجاری در این محوطه هم به دوره های میانه و‌ متاخر اسلامی می رسد
شهر تاریخی کولغان سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

پایان فصل نخست باستان شناسی در کولغان قشم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.