سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰درصد پرونده های ورودی به دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با صلح و سازش قابل حل است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰درصد از پرونده های ورودی به دادگستری استان با صلح و سازش قابل حل است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی در نشست ستاد صبر استان افزود: ستاد صبر، ستاد صلح و سازش، بخشایش و رضایت است و تنها به قوه قضائیه اختصاص ندارد بلکه وظیفه همه ارکان کشور است که در آن ایفای نقش نمایند .

وی بیان کرد: یکی از نعمت های خداوند، صبر در مقابل ناملایمات است و در این زمینه در کلام حق و پیامبر و ائمه اطهار(س) سفارشات زیادی شده است .

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امام اول شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) همه را به اصلاح ذات البین بر اساس رفاقت و دوستی و معاشرت خوب با مردم وصیت کرده است .

مزارعی تصریح کرد: ظرفیت ستاد ملی صبر همان کاربردی کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی، انجام سیره اهل بیت و پیروی از رهنمودهای حضرت امام (ره) و سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است .

وی ادامه داد: شما انسانهای شایسته، سفیری فرهنگی برای نظام در محل زندگی و کارتان هستید چون زنده نمودن این فرهنگ قدیمی بسیار ارزشمند است .

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد فلسفه صبر را استفاده از فرهنگ دینی، اعتقادی و مذهبی دانست و عنوان کرد: خداوند رحمان در قرآن ازجمله در سوره مبارکه حجرات، مردم را به صبر و صلح توصیه کرده است.

مزارعی با اشاره به فرهنگ صلح و سازش از گذشته دور در این استان اضافه کرد: مردم ولایی، عزیز، خوب و شایسته استان مستحق خدمتند ممکن است فرهنگ های غلطی در بین متصدیان امور وجود داشته باشد اما با مردم نجیب و دوست داشتنی استان به راحتی می توان کنار آمد.

انتهای پیام/غ

حل پرونده های دادگستری در ستاد صلح و سازش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.