سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک خبر داد:

گمرک رتبه برتر در پروژه های اقتصاد مقاومتی را به دست آورد / رتبه نخست جهان را در مبارزه با مواد مخدر داریم

در سال 2017 گمرک ایران در جهان مقام اول را در کشفیات موادمخدر به دست آورده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک اظهار کرد : در سال 2017 گمرک ایران در جهان مقام اول را در کشفیات موادمخدر به دست آورده ایم و در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گمرک رتبه برتر در پروژه های اقتصاد مقاومتی را به دست آورد؛ همچنین در گمرک صادرات 7 روزه را به یک روز کاهش و واردات را از 26 روز به سه روز تقلیل دادیم.

 بعیدی مفرد نیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با اعلام اینکه تخلف گمرکی داریم، افزود: طبق برآوردهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته از مبادی رسمی  کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار کالا قاچاق شده است؛ البته امسال آماری از قاچاق از مبادی رسمی از سوی ستاد اعلام نشده و ما هم کنترل های گمرکی را افزایش داده ایم  اما وقتی می گوییم قاچاق از مبادی گمرکی نداریم یعنی باید میان قاچاق گمرکی و تخلف بر اساس قانون امور گمرکی تفاوت قائل شویم .

 بعیدی مفردنیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک تاکید کرد: کلیه دستگاهها باید با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کنند و میان نهادها و ارگان های مربوطه تعامل سازنده برقرار شود. وقتی از قاچاق و برآورد آن صحبت می شود در جلسات مشخص شده است. ما تخلف گمرکی داریم و در مواردی ممکن است تعرفه ها مشخص نباشد و یا در خصوص ارزش کالا اختلافاتی وجود داشته باشد .

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ادامه داد: گمرک در عین حال که کنترل دقیق کالاها را اعمال می کند ، باید تسهیلات هم ارائه کند.

بعیدی همچنین گفت: ادعاهای نماینده همدان در خصوص قاچاق ادعایی از گمرک مستند نیست و برخی مواردی که بیان می شود صرفا مربوط به پرونده هایی است که از سوی دفاتر نظارتی گمرک تشکیل و پیگیری شده است .

انتهای پیام/

 گمرک در عین حال که کنترل دقیق کالاها را اعمال می کند ، باید تسهیلات هم ارائه کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.