سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله العظمی سبحانی؛

طلاب از القاب حوزوی استفاده کنند

این حوزه بیش از هزارسال است که با عناصر خود نتیجه بخش بوده و ما هم باید از همین عناصر استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله العظمی سبحانی ، مرجع تقلید شیعیان  در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آیات و روایات، خدافراموشی را سبب خودفراموشی دانست و در مقام علت آن گفت: خداجویی و خداخواهی در فطرت انسان نهاده شده است.

او با بیان اینکه آفرینش ما با خداجویی و خداخواهی آمیخته شده است ابراز داشت: وقتی زندگی به هم می خورد انسان اعم از مسلمان و ملحد به خدا پناه می برند چون در فطرت خویش به خدا اعتقاد دارند و در این زمان است که پرده ها کنار رفته و فطرت هویدا می شود.

آیت الله سبحانی به بیان تفاوت نگرش غربی ها و ما مسلمانان در اعتماد به نفس اشاره کرد و گفت: اعتماد به نفس ما مطلق نیست بلکه در پرتو خداخواهی و توکل به خداست.

او همچنین خواستار حفظ القاب حوزه شد و بیان کرد: لقبهایی که در حوزه داریم از قبیل ثقه الاسلام، حجت الاسلام و آیت الله خوب است و می بایست در هر درجه ای که هستیم استعمال و از به کار بردن کلمه دکتر خودداری کنیم.

این مرجع تقلید به کاربردن القاب دانشگاهی را نوعی از خودبیگانگی دانست و تاکید کرد: اگر کسی در دانشگاه درس بخواند دکتر است اما شما حوزویان نباید از این القاب بهره بگیرید بلکه باید خودباور بوده و خودباخته نباشید.

او تصریح کرد: باید القابی که در حوزه از اول به ما دادند را استفاده کنیم. این حوزه بیش از هزارسال است که نتیجه بخش است باید همان عناصر را استفاده کنیم و البته معتقدیم کاستی هایی هم دارد که باید رفع کرد اما نباید خودباخته باشیم و فکر کنیم این القاب، جان آفرین است.

انتهای پیام/ت

 آیت الله سبحانی :استفاده حوزویان از القاب دانشگاهی نوعی خودباختگی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.