سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش تردد خودروها، تنها راه حل عملی برای کنترل آلودگی هوای تهران

استاندار تهران گفت: کاهش تردد خوردوها، تنها راه حل عملی برای کنترل آلودگی هوای تهران است.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در گفت وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقداماتی که برای کنترل آلودگی تهران در چند روز اخیر انجام شده است، اظهار کرد: در این وضعیت تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که آمدن خودروها را به سطح شهر کم کنیم، بنابراین طرح زوج و فرد را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: دیروز هم طرح زوج و فرد 24 ساعته بود، کارخانه های آسفالت، شن و ماسه را تعطیل کردیم، همچنین حمل و نقل شبانه کامیون ها را به دلیل آلایندگی آنها،کنترل کردیم.

مقیمی درباره اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه بنزین ما بی کیفیت است، گفت: یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم این بود که تولید اکثر پالایشگاههای بنزین را به یورو 4 تبدیل کرد که حداقل گوگرد را دارد.

مقیمی تاکید کرد: مثلاً در پالایشگاه اراک طرح جداسازی گوگرد انجام می شود و عمده بنزین مورد استفاده در تهران و شهرستان های آن یورو 4 است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۱۳:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
نباید شهروندان خودروهاشونو بیرون بیارن .
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خیلی هوا الوده است . باید چاره ای بیندیشند مسئولان
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام
راهکار تعطیلی مدارس و زوج و فرد کردن خودروها نیست، اگر به سیستم ترافیک و حمل و نقل اروپاییها نگاه کنیم می بینیم که آنها با تقویت سیستم حمل و نقل شهری مثل مترو، اضافه کردن اتوبوسها و کم کردن فاصله زمانی توقف اتوبوس در ایستگاهها، خیابانهای خود را خلوت کرده اند. من خود من بدلیل اینکه مترو در نزدیگی ما نیست و اتوبوس واحدها هم کم هستند و حدود نیم ساعت طول میکشد تا اتوبوس بیاد و تا مقصد حدود یک ساعت و نیم طول میکشد، با احتساب انتظار و طولانی شدن رسیدن به محل کار، ترجیح میدهم که با ماشین شخصی بروم البته با چند تن از دوستان و همکاران هماهنگ کرده ایم یک نفر ماشین بیاورد. اگر اتوبوسها فعال بودند هر 3 دقیقه یک اتوبوس باشد هر اتوبوس حدود 30 خودرو را در سطح ترافیک شهری کم میکنه. اگر به این نظر توجه بشه فکر کنم خوب باشه
امیری
۱۳:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام
راهکار تعطیلی مدارس و زوج و فرد کردن خودروها نیست، اگر به سیستم ترافیک و حمل و نقل اروپاییها نگاه کنیم می بینیم که آنها با تقویت سیستم حمل و نقل شهری مثل مترو، اضافه کردن اتوبوسها و کم کردن فاصله زمانی توقف اتوبوس در ایستگاهها، خیابانهای خود را خلوت کرده اند. من خود من بدلیل اینکه مترو در نزدیگی ما نیست و اتوبوس واحدها هم کم هستند و حدود نیم ساعت طول میکشد تا اتوبوس بیاد و تا مقصد حدود یک ساعت و نیم طول میکشد، با احتساب انتظار و طولانی شدن رسیدن به محل کار، ترجیح میدهم که با ماشین شخصی بروم البته با چند تن از دوستان و همکاران هماهنگ کرده ایم یک نفر ماشین بیاورد. اگر اتوبوسها فعال بودند هر 3 دقیقه یک اتوبوس باشد هر اتوبوس حدود 30 خودرو را در سطح ترافیک شهری کم میکنه. اگر به این نظر توجه بشه فکر کنم خوب باشه
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خودروهای مدرن هم که زیاد باشه آلودگی تولید میکنه ، چاره خودرو برقی
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
باید مسئولان چاره ای بیندیشند وراه حل
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
باید همه چی رو مقایسه کرد به عنوان مثال خودرو!!!
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
باید خودروهای فرسوده رو جمع آوری کنند عامل دودزا هستند
سعيد
۱۲:۰۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
با سلام
(به دنبال راه حل ها)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خودروهاشونو بیرون نیارن چندروز تا هوا سالم بشه .
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
باید بیشتر نظارت وبررسی بشه
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
یا خدا خودت کمک کن تا کی قراره زیر این چتر آلوده باشیم
فقط تو باید کمکمون کنی ای خدا
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
کاش به جای تعطیلی مدارس و ادارات که زیانهای فراوانی دارد ، تردد ماشینها بخصوص تک سرنشین های همیشه در حال تردد را تعطیل می کردند که این امر مزیتهای فراوانی را خواهد داشت.
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
یا خدا خودت کمک کن تا کی قراره زیر این چتر آلوده باشیم
فقط تو باید کمکمون کنی ای خدا
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
بنزین رو حداقل کاهش بدهید ارزون کنید
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
چرا بنزین رو ارزون نمیکنید ؟
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
اگر خودروهای باکیفیت تولید شه مشکل آلودگی رفع میشه
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
مدیریت تردد خودروها بخصوص تردد خودروهای تک سرنشین علاوه بر پاکی هوا ، چندین مزیت مهم دیگر نیز داراست : کاهش مصرف ( دود کردن ) بنزین یارانه ای و در نتیجه افزایش سرمایه ملی ، اصلاح دید و تفکر مردم نسبت به خودروی شخصی ( امروزه خودروی شخصی برای بسیاری از مردم بعنوان وسیله تفریح و بازی ، چشم هم چشمی و وسیله تجملی و مزاحمت می باشد ) ، خرید و فروش منطقی خودرو ( دیگر نیازی به خرید اضافه ماشین برای افراد نخواهد شد ) و در نتیجه قطع پیش فروش خودرو توسط واردکنندگان و خودرو سازان ، منطقی و مناسب شدن قیمت خودروها و اصلاح اساسی کیفیت و قیمت خودروها بخصوص داخلی ، فعال شدن خودروسازها برای افزایش کیفیت خودروها و پیش رفت آنها برای امر تحقیقات و توسعه چندین مورد دیگر که از همه مهمتر زدودن آلودگی شهر ها که چون غده سرطانی تمام انسانهای شهرنشین بخصوص تهران را می بلعد و نابود می کند که خود این امر هم نتایج مهم دیگر چون کاهش هزینه های درمانی خانوارها را دارد.
بنده خدا
۱۰:۲۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
برای حل این موضوع فقط و فقط یک را حل سریع هست و بس و ان به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو گاز سوز و برقی و هیبریدی پیشرفته است و بجای ان مجبور کردن وارد کننده به از دور خارج کردن یک یا چند خودرو فرسوده داخلی در مقابل هر واردات خودرو خارجی است. و همزمان پیشرفته کارخانجات خودرو داخلی با نگاه سی ان جی باید مورد توجه قرار گیرد.
بنده خدا
۱۰:۲۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
برای حل این موضوع فقط و فقط یک را حل سریع هست و بس و ان به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو گاز سوز و برقی و هیبریدی پیشرفته است و بجای ان مجبور کردن وارد کننده به از دور خارج کردن یک یا چند خودرو فرسوده داخلی در مقابل هر واردات خودرو خارجی است. و همزمان پیشرفته کارخانجات خودرو داخلی با نگاه سی ان جی باید مورد توجه قرار گیرد.
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
بنزین رو ارزون کنید
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خودروساز باید کیفیت خودرو رو ببره بالا و یا خودروهای برقی جایگزین بشن
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خودروساز باید کیفیت خودرو رو ببره بالا و یا خودروهای برقی جایگزین بشن
ایرانی
۰۹:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خودروهای تولیدی داخل، تکنولوژی دهه 80 میلادی دارند. خودروی روز دنیا تولید کنند تا آلودگی هوا و مصرف بنزین به صورت چشمگیر کاهش یابد.
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
گرانی بنزین بردارید
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام علیکم در رابطه با آلودگی هوای تهران و کلان شهر ها باید گفت راهکار تعطیلی کارگاه ها نیست