سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشدار جالق:

آتش سوزی ۸۰ نخل خرما در دهستان ناهوک سراوان

بخشدار جالق سراوان گفت: ۸۰ نفر نخل بارور و پاجوش خرما در دهستان ناهوک این بخش طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالحکیم شاهمیری بخشدار جالق سراوان اظهار داشت: این آتش سوزی که از ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز حد فاصل روستا‌های کوپک و کوشکوک دهستان ناهوک آغاز شده بود پس از پنج ساعت با تلاش مردم محلی و آتش نشانان مهار شد.

شاهمیری افزود: اگرچه علت این حادثه تاکنون مشخص نشده، اما وزش باد شدید و انباشت ضایعات پای نخیلات خرما سبب گسترش آتش سوزی شده است.

وی بیان کرد: هم اینک سه دستگاه ماشین آتش نشانی در شهر جالق وجود دارد که با توجه به وسعت منطقه و حجم آتش سوزی‌های گسترده جوابگوی این بخش نیست.

وی تاکید کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است تا با بازگشایی معابر در باغات و همچنین جمع آوری ضایعات نخیلات در جلوگیری از آتش سوزی نقش موثری ایفا کند.

بخشدار جالق گفت: این بخش با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.

شاهمیری اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی‌ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آن‌ها از سطح باغ‌ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.

بخش جالق با دارا بودن ۲ دهستان کله گان و ناهوک و یک شهر یکی از مناطق مهم عمده کشاورزی در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و هم مرز با کشور پاکستان است.

انتهای پیام/ع

۸۰ نخل خرما طعمه حریق شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.