سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار خبرگزاری سیناپرس منطقه اصفهان

در آیینی ازآغاز به کار خبرگزاری علمی سیناپرس منطقه اصفهان با حضور پیشکسوتان و اصحاب رسانه های اصفهان در هفته پژوهش رونمایی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در آیین رونمایی از خبرگزاری سیناپرس که صبح امروز در دانشگاه صنعتی برگزار شد با اشاره به اهمیت بازتاب  رخدادهای علمی و پژوهشی و تاثیر آن بر میزان آگاهی جامعه گفت : نقش رسانه ها در شکل گیری جامعه ایی مدرن اهمیت ویژه دارد و نبودن تناسب بین رخدادهای علمی و بازتاب رسانه ایی آنها سبب جلوگیری از رشد علمی و فناوری در کشور است .

مرتضی تیموری با بیان این مطلب افزود : نیمی از اخبار مربوط به رخدادهای علمی و پزوهشی در رسانه های کشور بیان نمی شود در حالی که با پرهیز از خودسانسوری  می توان مبادی علمی را  به جامعه معرفی کرد .

وی با تاکید براهمیت  فعالیتهای اقتصادی این خبرگزاری و حمایتهای  بخش خصوصی  در تامین منابع مالی این رسانه ابراز امیدواری کرد : سیناپرس با تکیه بر توانایی نیروهای جوان و متخصص تمام  رخدادهای علمی و فرهنگی را بازتاب دهد و دغدغه های جامعه علمی را به حداقل برساند .

در این مراسم همچنین سردبیر سیناپرس با اشاره به اینکه  این خبرگزاری بعد از ایسنا و ایکنا  سومین رسانه ی جهاد دانشگاهی است گفت : سیناپرس با هدف ارتباط بین پژوهش های داخلی و خارجی و بازتاب آن در رسانه و دادن آگاهی به جامعه در مرداد ماه 93 در تهران آغاز به کار کرد .

بهاره صفوی با ابراز تاسف از اینکه بازتاب خبرهای علمی و پژوهشی در پایین ترین درجه اهمیت رسانه ها قرار دارد ، افزود : توسعه هر کشور وابسته به توسعه علمی است و با کمک  رسانه ها می توان  به این مهم دست یافت .

وی با بیان این مطلب گفت : سیناپرس خبرهای علمی و فرهنگی کشور و جهان را بطور کامل روزمره بازتاب می دهد .

گفتنیت این خبرگزاری در سه سال گذشته با 2500 گفتگوی علمی ، 1840 گزارش تصویری و 51 پرونده علمی  به طور میانگین روزانه 6100 نفر بازدیدکننده دارد .

 

انتهای پیام/م

 

آغاز به کار خبرگزاری علمی سیناپرس منطقه اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.