سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری چهار مظنون ارتباط با گروه‌های تروریستی در انگلیس

واحد مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس در چند حمله به خانه‌هایی در شمال شرق این کشور، چهار مظنون ارتباط با گروه‌های تروریستی را دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس چهار مرد را به ظن طرح‌ریزی حملات تروریستی، در اوایل روز سه شنبه دستگیر کرد. واحد خنثی‌سازی بمب نیز در یکی از محل‌های دستگیری این افراد حاضر شده است.

ماموران واحد مبارزه با تروریسم شمال شرق انگلیس 3 مرد را روز سه شنبه در چند محل مختلف در شهر شفیلد دستگیر کردند. گزارش‌ها حاکی است این افراد، 22، 36 و 41 ساله بوده اند. چهارمین مرد دستگیر شده 31 ساله بوده است و در محلی در شهر چسترفیلد بازداشت شد.

یک شاهد عینی گفت هنگامی که افسران پلیس وارد این خانه شده اند، صدای انفجار مهیبی شنیده است. با این‌ حال، یک سخنگوی واحد مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس گفت صدایی که به گوش رسیده، به انفجار مربوط نبوده است و هنگامی ایجاد شده که نیروهای پلیس در تلاش برای ورود به این خانه بوده اند.

یک سخنگوی پلیس انگلیس گفت: «این بازداشت‌ها بر پایه اطلاعات به دست آمده انجام شده و از پیش، از جانب واحد مبارزه با تروریسم، برنامه‌ریزی شده بودند. ما از مردم درخواست می‌کنیم هشیار باقی بمانند اما جای نگرانی وجود ندارد. از بابت کمک و درک مردم محلی سپاسگزاریم.»

این سخنگو همچنین افزود: «تا حد ممکن اهالی این منطقه را مطلع خواهیم کرد. به دلیل درک، شکیبایی و حمایت آن‌ها در زمان انجام تحقیقات سپاسگزاریم.»

این افراد بازداشت شده که گفته می‌شود با سازمان‌های تروریستی ارتباط دارند، به دخالت داشتن در فرماندهی و یا آمادگی برای انجام حملات تروریستی تحت قانون تروریسم سال 2000 متهم شده اند.

این افراد به اداره پلیس در یورک‌شر غربی منتقل شده اند و بازرسی محل اقامت آن‌ها ادامه دارد.

یکی از همسایگان محلی در گفتگو با شبکه بی بی سی گفت: «من خواب بودم و ناگهان صدای انفجار مهیبی شنیدم و احساس کردم خانه لرزید.»

وی افزود: «من فرزندانم را بیدار نکردم. اولین فکری که به ذهنم رسید این بود که زمین‌لرزه اتفاق افتاده است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.