سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اثربخشی فرهنگ نماز در توسعه و تعالی فردی و اجتماعی

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ نماز در توسعه وتعالی فردی و اجتماعی و هویت فردی که برای مسلمانان تعریف شده اثربخش است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین فیروزی معاون استاندار کردستاندر سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی استان کردستان که در مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، با قدردانی از جامعه روحانیت استان برای راهنمایی مردم در توسعه فرهنگ نماز هستند قدردانی می‌کنم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه راجع به نماز و اهمیت ان در تعالی فردی و اجتماعی مسائل مختلف مطرح شد، اظهار کرد: فرهنگ نماز در توسعه وتعالی فردی و اجتماعی و هویت فردی که برای مسلمانان تعریف شده اثربخش است.

وی خاطرنشان کرد: بیت‌المقدس برای همه مسلمانان همواره مقدس و یکی از شناسه‌های روح همبستگی ملت‌های مسلمان و سایر ادیان توحیدی است.

فیروزی با اشاره به اقدام ترامپ با زیرپاگذاشتن قانون و موازین بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم قدس اعلام کرد همه ما شاهد بودیم که نمازهای جمعه مردم مسلمان را در همه کشورهای مسلمان به قیام فرا می‌خواند و روح و هویت مسلمانی را به ظهور و بروز می‌رساند.

فیروزی با بیان اینکه راهبرد توجه به نماز و موازین دینی می‌توان مشخص کرد، گفت: در منطقه ما چند سالی است که به واسطه سیاست استکبار غده سرطانی داعش پدیدار و حمایت‌های آمریکا و صهیونیست پشت این غده سرطانی بر کسی پوشیده نیست.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با طرح این سوال که کدام دولت‌ها علیه این غده سرطانی ایستادند و زمینه شکست آن‌ها را فراهم ساختند؟ گفت: هر حاکمیتی که به روح نماز و ارزش‌های نماز پایبند بوده بهتر قیام را کرد و این  کشور ایران بود و با تحمیل هزینه‌های زیاد بر خود داعش را سرکوب کرد.

وی اظهار کرد: ما برای تعالی فردی و اجتماعی، جمعی و رسیدن به امت واحده به تعمیق و ریشه‌دار کردن فرهنگ نماز نیاز ویژه داریم و هر کس در این مسیر قدم بردارد سربلند خواهد بود.

فیروزی در زمینه فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی و فراتکنولوژی‌ها و متاتکنولوژی‌های اطلاعات برای ایجاد دهکده جهانی ایجاد شده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: از بین رفتن فرهنگ‌ها تنها هدف دشمنان از ایجاد دهکده جهانی است اما این ابزار دولبه از سوی دیگر منجر به تقویت فرهنگ ها شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و روح همبستگی که در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم همین شمشیر دو لبه ایجاد کرد و اظهار کرد: مردم به محض اینکه از طریق فضای مجازی از شرایط مردم زلزله‌زده اطلاع پیدا کردند برای حمایت از آنها با تمام توان ورود پیدا کردند.

فیروزی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر فرهنگ نماز کمک کند، گفت: از تمام افراد متخصص و توانا می‌خواهیم در کردستان برای تولید محتواهای فرهنگی به ویژه در حوزه نماز اقدام جدی کنند.

انتهای پیا/ د م

فضای مجازی می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر فرهنگ نماز کمک کند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.