سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه جهرم خبر داد؛

مقاوم سازی منازل فرسوده روستایی در جهرم

بیش از ۶۰ درصدمنازل فرسوده روستایی در جهرم مقاوم سازی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در نشست ساماندهی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی که باحضور مدیر کل بنیاد مسکن فارس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جهرم گفت: بیش از ۶۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در شهرستان جهرم با استفاده از تسهیلات پرداختی مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: حدود ۶ ناحیه مختلف در شهر جهرم دارای بافت فرسوده است که خدمات رسانی و امداد رسانی به این نواحی با مشکلات بسیاری همراه است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به مقاوم سازی بیش از ۶۰ درصد از بافت‌های فرسوده روستایی در شهرستان با استفاده از تسهیلات پرداختی توسط دولت، افزود: حدود ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی برای شهرستان جهرم درنظر گرفته شده است.

صحرائیان تصریح کرد: این تسهیلات در قالب وام‌های ۳۰ میلیون تومانی با بهره ۵ درصد و بلاعوض ۶ میلیون تومانی برای شهر‌ها و وام‌های ۲۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای روستا‌ها است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تشکیل کارگروه تخصصی بررسی بافت‌های فرسوده جهرم را در دستور کار جلسه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه شامل شهردار، اعضای شورای شهر، روسای ادارات بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی، با محوریت معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم است، که باید نشست‌ها و بازدید‌های میدانی و مطالعاتی را از هفته آینده شروع و به صورت مستمر گزارش عملکرد خود را ارسال کنند.

وی مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری را ضروری دانست و اضافه کرد: برای پیشگیری از رخ دادن فاجعه‌های انسانی در اثر حادثه‌های غیر مترقبه و بحران‌های پیش بینی نشده، و مصون ماندن افراد از این بلایا، لازم است همه دستگاه‌های ذیربط با کمک مردم در راستای مقاوم سازی بافت‌های فرسوده تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم درخصوص اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده به افراد بیان اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های مرتبط باید تا حد امکان از ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در روند اعطای این تسهیلات کمک کنند.
انتهای پیام/ت

مقاوم سازی منازل روستایی در جهرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.