سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلمان نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

زنگ خطر شیب تند سالمندی در کشور‌/برگزاری همایش بین المللی سالمندان در ایران

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در راستای توجه به حوزه سالمندان همایش بین المللی سالمندان مهر ماه سال آینده در ایران برگزار می شود.

محسن سلمان نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران، با رشد جمعیت  سالمندی همراه است و نداشتن برنامه ریزی مناسب،  فرصت استفاده از ظرفیت تجربه ای سالمندان را به تهدید برای این کشورها تبدیل خواهد کرد.

سلمان نژاد افزود: در راستای توجه به حوزه سالمندان و بهره مندی از این ظرفیت قابل توجه، همایش بین المللی سالمندان مهر ماه سال آینده با همکاری موسسه بین المللی help age در ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: موسسه help age از شرکای فعلی سازمان ملل متحد است و فعالیت های این موسسه در حوزه سالمندی است و هر 2 سال یک بار یک همایش منطقه ای در حوزه سالمندان در منطقه آسیا-اقیانوسیه برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور خاطرنشان کرد: اگرچه همایش سالمندان به نام همایش منطقه ای معروف است اما با توجه به اهمیت آن، نمایندگانی از سایر کشورهای دنیا، از جمله کشورهای آسیایی، اروپایی و دیگر مناطق جهان در این همایش حضور دارند.

سلمان نژاد اضافه کرد: رتبه بندی کشورها در حوزه سالمندی توسط موسسه انجام می شود و ایران از طریق دفتر جمعیت سازمان ملل متحد با این موسسه در ارتباط است و در خصوص مسائل مرتبط با سالمندان با آنها تبادل نظر می کند.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری همایش بین المللی سالمندان این است که برای کشورهای در حال توسعه که کمتر از 15 سال دیگر  80 درصد جمعیت آنها را سالمندان تشکیل می دهند و با پدیده جمعیت سالمند مواجه می شوند، یک آمادگی نسبی و همچنین در نظر گرفتن برنامه های ویژه این گروه را ایجاد کنند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور تصریح کرد:کشورهای پیشرفته و توسعه یافته تجربه عملکرد موفق خود را در حوزه سالمندی طی یک قرن به دست آورده اند و در این حوزه به ثبات جمعیتی و عملکردی رسیده اند از این رو  ضرورت دارد که تجربه خود را در اختیار سایر کشورهای در حال توسعه قرار دهند.

سلمان نژاد بیان کرد: کشورهای توسعه یافته، همزمان با رشد و توسعه خود در سایر جوانب، فعالیت منطقی تری را در حوزه رشد جمعیت و سالمندی پشت سر گذاشته اند و تغییرات سنی گروه های آنها منطبق با توسعه یافتگی آنها بوده است.

وی ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، مسائل حوزه سالمندی به شدت با مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط است و اگر برنامه ریزی درستی برای جمعیت قابل توجه سالمند در نظر نداشته باشیم، قاعدتا با یک تهدید بزرگ مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

 زنگ خطر زنانه شدن سالمندی به صدا در آمد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.