وی ادامه داد: گاهی شاهد خود آسیب رسانی نوجوانان در قالب خودزنی، سوزاندن بخشی از بدن، کندن ناخن و مواردی از این قبیل هستیم که این فعالیتها پیامهایی نهان با برخی جنبه های اجتماعی در پی دارد.
این روانشناس سلامت بیان کرد: عواملی که باعث بروز رفتارهایی نظیر پرخاشگری و خودزنی میشود، باید شناسایی شود که در این سلسله نشستها به جنبههای گوناگون آن میپردازیم.
در ادامه مراسم خدابخشی روانشناس بالینی در مورد مسئله خودزنی در نوجوانان و جایگاه مدارس برای پیشگیری از آن گفت: مدارس باید مراکز مشاوره را تقویت کنند چراکه دانش آموزان با نیاز تحصیلی، عاطفی و مواردی از این قبیل مواجه هستند که نیازمند به مرجعی برای مشاوره دارد.
وی افزود: باید در مسیری که برای آن تلاش کرده ایم حرکت کنیم و بودجه لازم به مسائل مشاورهای و بهداشت روان اختصاص یابد و متولیان امر باید مسائل بهداشت روان را پیگیری کنند.
این روانشناس بالینی گفت: گاه در مدارس مطرح میشود که دانش آموزان مشکلی از نظر مسائل مشاورهای ندارند که در چنین مواردی مشاهده کننده دقیقی برای شناسایی مشکلات وجود نداشته است و کتمان حقیقت چارهای برای رفع مشکلات نیست.
انتهای پیام/