سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین اولویت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مبارزه با اعتیاد است

استاندار اصفهان گفت: مهم‌ترین اولویت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مبارزه با پدیده شوم اعتیاد است و باید برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد طرح کرامت کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار داشت: پدیده اعتیاد از ابعاد مختلف جامعه را مختل می‌کند و خانواده‌های زیادی را از هم می‌پاشد و از دیرباز جامعه بشری با آن مواجه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مسأله اعتیاد مسأله دیرپایی است و پدیده‌ای نو بشمار نمی‌رود، افزود: اینکه مدیران و مردم به چه میزان برنامه‌ریزی کنند و اعتیاد را کنترل کنند، هنر جامعه است و دقت و مدیریت ما باید به گونه‌ای باشد که بودجه در جهت اولویت‌ها هزینه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در آسیب‌های اجتماعی به شکل کلان بر لزوم برخورد با این پدیده تأکید دارند، تصریح کرد: همه عناصر دولتی مسؤول شده‌اند که این پدیده را از بین ببرند و در این راستا دولت آغازکننده بوده و این شروع با دیدگاه دقیق علمی و کارشناسی و ورود بسیج و روحانیت در سراسر کشور دقیقاً حرکت به سوی مردمی کردن مبارزه با این پدیده شوم است.

وی آمار مربوط به اعتیاد مواد مخدر را تأسف‌بار خواند و افزود: ما به‌ عنوان مدیران از لحاظ شرعی و وجدانی مسؤول هستیم که جامعه‌ای را که به آیندگان تحویل می‌دهیم جامعه‌ای سالم باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در کانون‌های ترک اعتیاد و مراکز ماده 16 باید تلاش شود که در راستای مراقبت‌های ویژه و کاهش مشغله‌های ذهنی معتادان، بتوانیم فعالیت‌های آن‌ها را در جهت تولید بکار بگیریم، افزود: از فرمانداری‌ها می‌خواهیم کارگاه‌هایی را برای این کار شناسایی کنند و این کارگاه‌ها در خصوص تجهیزات مورد نیاز خود اعلام نیاز کرده تا امکانات فراهم شود و این طرح به عنوان الگو در اصفهان اجرایی شود.

مهرعلیزاده با تأکید بر مشارکت صدا و سیما در این زمینه، اظهار داشت: صدا و سیما در خصوص مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد و می‌تواند در این زمینه به خوبی عمل کند.

وی بر مشارکت جدی شهرداری‌ها در این امر تأکید کرد و افزود: اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید وظایف شهرداری‌ها را تعیین کنند.

استاندار اصفهان ورود روحانیت به این موضوع را حرکت مبارکی خواند که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است و اظهار داشت: این امر یعنی مردمی کردن، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و قطعاً به نتیجه مطلوب خواهد رسید مشروط به اینکه همه مسؤولان و مردم از این کار حمایت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

کانون‌های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ زمینه اشتغال معتادان را فراهم کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.