سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجبوری:

آمریکا و صهیونیست‌ها طرح‌های خطرناکی برای قدس دارند/ برای دفاع از فلسطین فقط سخنرانی و بیانیه کافی نیست

رئیس پارلمان عراق گفت: باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس برای پایتختی فلسطینیان شود و فقط محکومیت در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در نشست سه جانبه ایران، عراق و مالی که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم هدف‌های مورد نظر این نشست تحقق یابد از جمهوری اسلامی, ملت ایران و مجلس این کشور تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: وظیفه شرعی و اسلامی ماست که از اولین قبله مسلمانان یعنی قدس شریف دفاع کنیم. قدس به عنوان شهری تاریخی همواره مورد سکونت یهودیان و مسلمانان بوده است.

رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: ما باید آثار منفی این تصمیم غلط را بدانیم که چه تأثیری بر صلح و آرامش منطقه دارد. این تصمیم آمریکا تحت فشار صهیونیست‌ها گرفته شده است و طرح بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره در کنار رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: آمریکایی‌ها به غضب فلسطین کمک کرده‌اند و می‌کنند آمریکا همواره از جعل و دروغ استفاده کرده است.

الجبوری اضافه کرد: فقط سخنرانی و محکومیت برای این تصمیم خطرناک کافی نیست. باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس برای پایتختی فلسطینیان شود نباید راه برای امریکا باز شود که تک روی و تند روی کند.

رئیس پارلمان عراق گفت: باید اقدامات بین المللی داشته باشیم و قدس پایتخت همیشگی فلسطین باشد و آوارگان فلسطینی امکان بازگشت به سرزمین خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.