سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی ۱۵۵ میلیارد تومانی درمیزان مصرف گندم در آذربایجان غربی

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت:: از سال ۹۴ تا کنون بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان در مصرف گندم استان صرفه جویی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علی آقایاری مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌ غربی  افزود: مقدار آرد یارانه‌ ای مصرفی در هشت ماهه امسال 176 میلیون و 586 هزار و 800 کیلوگرم بوده است.

آقایاری با اشاره به مصرف گندم استان به صورت ماهانه در سال 93 اظهار کرد: مقدار مصرف گندم در این بازه زمانی 31 هزار تن و به صورت ماهانه در سال 94 نیز به مقدار 27 هزار و 500 هزار تن رسید.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین مصرف گندم آذربایجان‌غربی به صورت ماهانه در سال گذشته مقدار 26 هزار و 500 هزار تن بوده است که امسال مصرف گندم استان به صورت ماهانه به مقدار 25 هزار و 600 تن رسیده و این میزان مصرف کاهش یافته است .

آقایاری اضافه کرد: مقدار آرد یارانه‌ای صرفه‌جویی شده در سامانه تا کنون 11 میلیون و 584 هزار و 732 کیلوگرم است.

وی تعداد واحدهای نانوایی بهره‌ مند از آرد یارانه‌ای استان را سه هزار و 465 واحد عنوان کرد و گفت: هم اکنون تولید آرد استان توسط 17 کارخانه تولید آرد صورت می‌گیرد.

این مسئول یاد آورشد : تعداد سیلوهای ذخیره سازی گندم استان اعم از خصوصی ، ملکی و در جوار کارخانجات تعداد 28 واحد است که ظرفیت ذخیره سازی گندم استان در این سیلوها در حدود یک میلیون تن برآورد شده است .

انتهای پیام/ح

فعالیت 17 کارخانه تولید آرد در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.