سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

رد اتوبوس های تندرو از قلب لاهور

با احداث خیابان های جدیدی چون لاهور اصلاح ایستگاه های اتوبوس و تردد اتوبوس های تندرو ضروری به نظر می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد امّا با آمدنش خدمات شهری بسیاری انجام داده و برخی از خیابان های پرتردد شهر را به هم متصل و کار مردم را آسان تر کرده است.

شاید بخشی از این مشکلات طبیعی است زیرا هر طرح جدیدی, در ابتدای کار مشکلات خاص خود را به همراه دارد و تلاش و ممارست بیشتری را می طلبد برای رفع نواقصی که در حین اجرای طرح ظاهر می گردد.

خیابان تازه ساخت لاهور هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار مزیت ها و سهولتی که برای شهروندان اصفهانی به وجود آورده است مشکلاتی همچون؛ نبود تاکسی های خطی در طول مسیر, عدم تعیین فاصله زمانیِ حضور اتوبوس های این خط, وجود اتومبیل های پارک شده در برخی از ایستگاه ها و اِشغال فضای مخصوص به اتوبوس ها, به وجود آمدن ترافیک های طولانی در امتداد این خیابان که از جنوب منتهی به خیابان های پرتردد هشت بهشت و حمزه اصفهانی و از شمال به جی و پروین می شود و مواردی از این دست در آن مشاهده می شود که برنامه ها و طرح های عمرانی پیش بینی شده ی جدید برای این مسیر تازه ساخت و مسیرهای دیگری چون خیابان خواجه نظام الملک می تواند تا حدّ زیادی بار مشکلات را از دوش این خیابان ها برداشته و موجب کاهش ترافیک گشته و عبور و مرور شهروندان به راحتی انجام گیرد.

حمل ونقل در اصفهان گسترش می یابد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان از برنامه های دردست اجرا در این خطوط از جمله اتوبوس های تندرو تا پایان امسال خبر داد و مشکلات ناشی از پارک غیرقانونی اتومبیل ها در ایستگاه های اتوبوسرانی را وظیفه ی پلیس راهنمایی و رانندگی دانست.

علیرضا صلواتی افزود: پیش بینی هایی در خصوص استفاده شهروندان از خطوط تاکسیرانی این مسیر شده و به همین منظور نصب تابلوهای آن انجام شده است.

وی در ادامه از برنامه های زمان بندی شده و مشخص برای ورود اتوبوس ها به جایگاه ها و حمل شهروندان نیز خبر داد.

به هر حال در شرایطی که اصفهان به عنوان یک کلان شهر در سطح کشور مطرح است و در طول سال نیز پذیرای مسافران و گردشگران از سایر نقاط ایران و جهان می باشد در راستای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت توسعه خیابان ها و بزرگراه ها, مردم این دیار از مسئولان انتظار بیشتری دارند زیرا یکی از اساسی ترین امور شهروندان که از درجه اهمیّت بالایی برخوردار است موضوع حمل ونقل عمومی است.

در حال حاضر که از گذر سالیان متمادی, ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهر اصفهان در شرایط نسبتا مطلوبی به سر می برد و در نتیجه به میزان زیادی رضایت شهروندان را به دنبال داشته, نیاز است تا مسئولان مرتبط با درنظر گرفتن تمام شرایط موجود با درک مسئولیت های اجتماعی خود در راستای توسعه پایدار شهری, تامین مطالبات مردمی در حوزه حمل و نقل عمومی را از اولویت های خود قرار دهند.

باوجود تمامی مشکلات ذکر شده, تمامی این طرح و برنامه های عملیاتی علاوه بر تلاش های بی شائبه ی مسئولان, صبر و حمایت شهروندان را نیز برای داشتن اصفهانی زیبا می طلبد.

گزارش از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.