سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخاندن چرخ زندگی زندانیان همدان با دستان خود

مدیرکل زندان های همدان گفت: زندانیان این استان به جای اینکه سر بار خانواده باشند با حضور در دوره های حرفه آموزی و ایجاد اشتغال مولد و غیرمولد چرخ زندگی خود را می چرخانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن محمدیاری، مدیرکل زندان های همدان گفت: یکی از دغدغه های اصلی خانواده به ویژه پس از زندانی شدن سرپرست خانواده تامین معیشت فرزندان است.

وی اضافه کرد: اداره کل زندان ها برای رفع این دغدغه و رفه نگرانی خانواده ها، اقدام به ایجاد فضای کسب و کار در زندان و خارج از زندان کرده است.

محمدیاری ادامه داد: فراهم شدن زمینه کسب و کار برای زندانی زمینه را برای تامین مایحتاج روزمره خانواده فرد فراهم می کند و این امر موجب پیشگری از گرفتار شدن خانواده زندانی در دامن آسیب های اجتماعی می شود.

مدیرکل زندان های استان همدان گفت: اشتغال در زندان شامل دو بخش مولد و غیرمولد است که در اشتغال مولد اداره کل زندان بابت آن به مددجو حقوق پرداخت می کند اما در اشتغال غیرمولد مددجو اقدام به فروش محصولات خود کرده و بابت فروش آن درآمد کسب می کند و اداره کل زندان حقوقی به وی پرداخت نمی کند.

محمدیاری اظهارکرد: آمار اشتغال مولد در 9 ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

محمدیاری افزود: 400 تن از زندانیان این استان نیز در مجموعه های و شرکت های خصوصی خارج از زندان از جمله فضای سبز مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه های جدید و کاربردی برای مددجویان زندان های بیان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان، در برگزاری دوره های جدید فنی و حرفه ای برای مددجویان به رشته هایی که دارای بازار کار و به روز هستند توجه می شود.

وی افزود: به زودی سوله جدیدی برای اشتغال و حرفه آموزی در زندان همدان بهره برداری می شود که با افتتاح آن زمینه برای اشتغال بیشتر مددجویان در زندان همدان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/خ

زندانیان همدان چرخ زندگی خود را می چرخانند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.