سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوندی در نشست خبری در کرمانشاه خبر داد؛

شناسایی ۵۰ هزار خانواده زلزله زده/هدیه ۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاه

رییس هلال احمر کشور گفت: وظیفه هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد ارایه امداد ، نجات ، اسکان ، تغدیه و درمان اضطراری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی اصغر پیوندی رییس هلال احمر کشور در جلسه بررسی وضعیت حادثه دیدگان بعد از امداد رسانی و شناسایی نیاز‌های جدید آنان و اثر گذاری امدادرسانی‌ها در کرمانشاه گفت: وظیفه هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد ارایه امداد ، نجات ، اسکان اضطراری ، تغدیه و درمان اضطراری است.

 پیوندی ادامه داد: هلال احمر به عنوان سازمان مردم نهاد در تلاش است تا رفع تمام مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه در کنار آنها بمانیم و تنها با اسکان اضطراری کار تمام نمی‌شود.

وی افزود:تخریب منازل و از دست دادن عزیزان اثرات جدی دارد که باید در تمام شرایط در کنارشان باشیم تا بتوانند به شرایط عادی زندگی باز گردند.

رییس هلال احمر کشور گفت:تا کنون ۵۰ هزار خانواده در مناطق زلزله زده شناسایی شدند که دارای دفترچه امدادی هستند و اقلام ۷۲ ساعته و اقلام یک ماهه در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

پیوندی ادامه داد: مردم در این کار بسیار همراه بودند و تا کنون ۵۵ میلیارد تومان به حساب هلال احمر از طریق مردم واریز شده است؛ و مردم عزیز کشور ۲۰ هزار تن اقلام امدادی و تغدیه‌ای هم برای کمک به زلزله زدگان اهدا شده است.

 اگر بخواهیم که حضور مردم با حادثه‌های دیگر مقایسه کنیم در مقایسه با زلزله ورزقان کمک‌های مردم ۲/۵ برابر شده است این نشان حضور پر رنگ مردم و همچنین اعتماد بیشتر به سازمان هلال احمر است.

 خبری خوش برای زلزله زدگان کرمانشاهی /هدیه ۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاه

رییس هلال احمر تصریح کرد: دست کم ۵ میلیون تومان هدیه نقدی به سرپرست‌های خانوار و افرادی که اعضای خانواده شان را ازدست دادند هدیه داده می‌شود.

 پیوندی با بیان اینکهدر عملیات اواربرداری که توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت حدود ۳ هزار نفر از زیر آوار‌ها نجات پیدا کردند افزود:از محل کمک‌های مردمی به نوزادانی که تازه متولد شدند نیز ۵ میلیون تومان تعلق می گیرد.

وی هم چنین به برنامه‌هایی در خصوص عید نوروز اشاره کرد و گفت: کمک‌های هلال احمر تا زمانیکه که مردم به شرایط عادی باز گردند ادامه دارد و بر اساس گزارش بنیاد مسکن به افرادی که خانه هایشان تخریب شده است فرش یخچال و تلویزیون اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام/پ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.