سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت گیاهان دارویی در 35 هکتار از عرصه های ملی لنده

در سال های گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با اجرای طرح های نظیر جنگلانه، کاشت گیاهان داروئی، آموزش و فرهنگ سازی در خصوص حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی و ملی موفقت های چشمگیری به دست آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  توسعه و کشت گیاهان داروئی در عرصه های ملی و منابع طبیعی از مهمترین سیاست های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در چند سال گذشته است که علاوه بر افزایش گونه های گیاهی باعث پایداری منابع طبیعی و عرصه های ملی نیز شده است.

 ذبیح الله محمدی، ضمن اشاره به تلاش روز افزون کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: بدون شک هیچ کاری بدون تلاش و زحمت منتج به نتیجه نخواهد شد و امروز با تلاش شبانه روزی کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در فصول مختلف سال باعث شده است تا آرامش به طبیعت برگردد و میزان خسارات به منابع طبیعی نیز تا سطح قابل قبولی کاهش یابد.

وی افزود: در سال های گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با اجرای طرح های نظیر جنگلانه، کاشت گیاهان داروئی، آموزش و فرهنگ سازی در خصوص حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی و ملی موفقت های چشمگیری به دست آورده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: در ادامه فعالیت های سال گذشته و با هدف توسعه گیاهان دارویی در مناطق ییلاقی شهرستان لنده، ۳۵ هکتار از اراضی منابع ملی در مناطق ییلاقی کوه سیاه و کوه سفید زیر کشت گیاهان دارویی از گونه آنغوزه (نام محلی گنه بو) رفته است.

وی تاکیدکرد: این فعالیت طی چند روز گذشته در کوه سفید و با همکاری نیروهای اداری و مردمی در کوه سیاه توسط نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به صورت کپه کاری و بذر کاری به انجام رسید.

محمدی اظهارکرد: لازم به توضیح است طی سال های ۹۴ و ۹۵ افزون بر ۲۵۰ هکتار عملیات کشت و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مردم و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در عرصه های مختلف ملی و منابع طبیعی به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/غ

احیائ منابع طبیعی در لنده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.