سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان؛

970کیلومتر ازجاده های استان برفگیرهستند/ تاثیر قاچاق افاغنه برتصافات استان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت:بیش از ۹ هزار کیلومتر جاده در شمال استان کرمان وجود دارد که ۹۷۰ کیلومتر آن برفگیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان خداداد مقبلی مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان در نشست خبری به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل با اشاره به اینکه حمل و نقل نقش بسزایی در زمینه اشتغال دارد گفت:در حال حاضر ۱۶ هزار راننده در سطح استان فعال هستند.

وی تصریح کرد:در حال حاضر هزینه حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا در کشور‌های توسعه یافته در حال ارتقا  است که در کل جهان ۵ درصد است.

وی تعداد پایانه‌های باری و مسافربری را در استان ۴ پایانه اعلام کرد و اظهار داشت :از این تعداد ۳ پایانه در شمال استان و یکی در جنوب کرمان فعالیت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان گفت: در هشت‌ماهه امسال ۶۰۷ نفر در جاده‌های استان جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابهِ سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین عامل تصادفات به علت سرعت‌بالا و واژگونی خودرو بوده است گفت: محور کرمان؛ ماهان؛ بم به‌ویژه محدوده ماهان؛ بم و حدفاصل بم ابارق و بالعکس بیش‌ترین میزان تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه خطای انسانی بیش‌ترین نقش را در این تصادفات داشته گفت: متأسفانه تلفات دسته‌جمعی تصادفات افغانی‌کش‌ها به دلیل سرعت‌بالا سهم عمده‌ای در بالا رفتن این آمار دارند.

وی با تأکید بر اینکه در این محور تمامی اقدامات هشداردهنده و پیش گیرانه برای کاهش تصادفات انجام‌شده است افزود: دو بانده شدن مسیر، خط‌کشی جدید، نصب چشم‌گربه‌ای، ایجاد شیار لرزاننده، احداث سه استراحت گاه موقت، اصلاح شیب شیروانی و ... بازهم مانع تلفات جاده‌ا‌ی مسیر کرمان به بم نشد.

مقبلی علت واژگونی خودرو‌ها را سرعت‌بالا و خواب‌آلودگی راننده برشمرد و افزود: ارتقاء فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش زیادی دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار و ۱۷۵ کیلومتر راه در شمال استان کرمان گفت: ۹۲۷ کیلومتر از جاده‌های استان کرمان که ۲۲ گردنه را شامل می‌شود برف‌گیر هستند.

وی بابیان اینکه ۵۷۳ کیلومتر از جاده‌های استان که در منطقه شرق استان واقع‌شده‌اند و شن گیر هستند گفت: آماده‌سازی و نگه‌داری این جاده‌ها سالانه هزینه زیادی را بر ما تحمیل می‌کند.

مقبلی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ ارتقاء امنیت جاده‌های استان گفت: شانه‌سازی و ایجاد شیب شیروانی، ۲۴۰ کیلومتر روکش آسفالت، تعمیر ۱۵ دستگاه پل بزرگ و ۴۰ دستگاه پل کوچک، هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی محورها، ۹۵۰ مترمربع اجرای خط نوشته، آشکارسازی ۲۲۳ نقطه پرحادثه و ... ازجمله اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به وجود ۲۹ دوربین کنترل سرعت در استان کرمان گفت: نصب و راه‌اندازی ۱۳۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت در استان کرمان را در برنامه داریم که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال اجرا می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان بابیان اینکه پس از نصب دوربین در جاده‌های استان با کاهش ۶۸ درصدی تصادفات مواجه بودیم گفت: با راه‌اندازی این دوربین‌ها دو هزار کیلومتر از محور‌های برون‌شهری استان زیرپوشش دوربین کنترل سرعت قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه محور کرمان-بم به دلیل حادثه خیز بودن در اولویت نصب دوربین قرار دارند گفت: پروژه نصب دوربین در این محور از پیشرفت خوبی برخوردار است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مقبلی بابیان اینکه ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی‌شده گفت: اعتبارات ناچیزی تنها برای اصلاح ۱۸ نقطه حادثه‌خیز در سال جاری اختصاص داده‌شده است.

وی اظهار داشت:بیش از ۲۰ هزار نفر در استان کرمان کار حمل و نقل و بار مسافر را انجام میدهند.
انتهای پیام/ح

ازکل جاده های استان 970کیلومتر برفگیر هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.