سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی؛

احتمال جاری شدن موقت روان آب در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های پراکنده در سطح استان احتمال جاری شدن روان آب در برخی نقاط وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی تا صبح روز سه شنبه سامانه بارشی سبب بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق و تند بادموقتی در سطح استان خواهد شد.

آزادمنش  ادامه داد: امروز عمده بارش‌ها مربوط به مرز غربی، نواحی غربی سواحل، جنوب غرب و ارتفاعات نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان است به طوری که احتمال جاری شدن موقت روان آب در برخی از این مناطق وجود دارد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق سیستان و بلوچستان بارش‌ها بیشتر در ارتفاعات مرکزی، سواحل و نواحی شرق دریای عمان رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه وقوع عمده بارش‌ها در نقاط هم مرز با استان هرمزگان است، طغیان رودخانه‌های محلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

آزادمنش افزود: دریای عمان تا فردا مواج خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان، زهک و زابل با حداقل صفر درجه و زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با حداکثر ۲۶ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

جارش شدن روان آب  در برخی نقاط استان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.