سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادعای موگرینی نباید موجب تنش حزبی در کشور شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:تیم مذاکره کننده یک سیاست کلان را نمایندگی می‌کرده، بنابراین ادعای موگرینی نباید موجب تنش‌های حزبی در کشور شود.

حشمت فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات موگرینی در مورد نیم بند مقدمه برجام و درخواست تیم مذاکره کننده ایرانی برای گنجاندن آن در متن این توافق، اظهار کرد: موگرینی به عنوان نماینده سیاست خارجی اروپا سعی دارد به هر نحو ممکن برجام را حفظ کند و به همین دلیل از برجام در هر شرایطی دفاع می‌کند و حتی آمریکایی‌ها را دلخوش نگه  می‌دارد تا برجام حلقه وصل ارتباط با ایران  باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این توافق از دیدگاه غربی‌ها ابزاری برای کنترل ایران محسوب می‌شود؛ اما  اصل قضیه این است که برجام یک برنامه جامع است و می خواهد به یک اختلاف پایان دهد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: کارشکنی‌های موجود در مسیر تحقق برجام  به  این اختلافات پایان نداده و هنوز سوءظن‌هایی در این رابطه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه موگرینی اگر به دنبال حفظ برجام است باید به آمریکا فشار بیاورد و تحریم‌ها علیه ایران شکسته شود، تصریح کرد: طرح مسائل جدید با ایران و باز کردن باب مذاکره جدید در این شرایط  نه تنها مشکلاتی را حل نمی‌کند بلکه مسائل را افزایش خواهد داد.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: کلیت برجام در روح خود رژیمی بود تا همکاری  بین‌المللی را ارتقا دهد؛ اما آمریکایی‌ها رژیم شکنی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطر نشان کرد: معتقدم تیم مذاکره کننده  یک سیاست کلان را نمایندگی می‌کرده  و مصالح ملی را مد نظر داشته است، بنابراین این عادت کشورهای اروپایی است که همواره به دنبال ایجاد تفرقه هستند و نباید به خاطر ادعای موگرینی در ایران چالش حزبی و سیاسی ایجاد شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.