سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملایری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نقش پررنگ طب تسکینی در درمان مبتلایان به سرطان

رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: طب تسکینی در مراحل درمان مبتلایان به بیماری سرطان نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

رضا ملایری فوق‌ تخصص خون و سرطان‌ بالغین‌ و رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در درمان سرطان‌ها تقویت روحیه درونی و معنوی بیماران است که امروزه انجام طب تسکینی‌در کنار درمان‌ اصلی می تواند بسیار مفید باشد.

ملایری با اشاره به اینکه مراقبت‌های تسکینی‌ برای تشخیص‌ و درمان‌ بیماری‌های مزمن‌ شدید همانند سرطان ضروری است؛ گفت: مراقبت‌های معنوی، روحی، روانی، اجتماعی‌، فیزیوتراپی‌ و تغذیه بر روی بیماران سرطانی‌ در کنار درمان درست‌ پزشکی‌ لازم است.

وی ابراز داشت: طب‌ تسکینی‌ یک طب‌ مکمل نبوده و و هیچگونه ارتباطی با روش‌های گیاهخواری که امروزه باب شده ندارد لذا این طب همانند یک اتوبان‌ 4 بانده‌ای است که بیمار در کنار درمان صحیح بیماری‌ اقداماتی نظیر مراقبت های روحی، روانی و اجتماعی نیز دریافت می‌کند.

این فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به اینکه درمان تسکينى و بالا بردن کيفيت زندگى در بيماران سرطانى مشارکت و تلاش‌هاى يک تيم را مى‌طلبد، گفت: اين تيم شامل خود بيمار سرطانی، خانواده وى و ارائه‌کنندگان خدمات موردنياز و مسئولين سيستم سلامتى مى‌باشند و هماهنگى بين اجزاى مختلف تيم ضرورى است.

ملا‌یری با بیان اینکه طب تسکینی‌ امروزه‌ نسبت به گذشته خیلی تفاوت پیدا کرده است، تأکید کرد: در سالهای اخير با پيشرفت علم پزشکی روشهای تکميلی ودقيق تر برای تشخيص و درمان سرطان های مختلف ارائه شده از این رو طول عمر بیماران نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

درمان سرطان با روش‌های تسکینی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.