سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برومند در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فن بازار مطرح کرد؛

کاهش روند بروکراسی اداری دانش بنیان شدن شرکت‌ها/ شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو کشنده اقتصاد ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از کاهش روند بروکراسی اداری دانش بنیان شدن شرکت‌ها در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود برومند‌ معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری‌ در مراسم اختتامیه‌ هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای‌ پژوهش‌، فناوری‌ و فن بازار که امروز‌ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: هر نمایشگاهی‌ که برگزار می‌شود یک نقطه مثبت‌ و نقاط منفی دارد که این نمایشگاه هم از این قاعده مستثنی‌ نیست‌.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در خصوص نقاط‌ مثبت‌ این نمایشگاه‌ گفت: چیزی که در این نمایشگاه به وضوح‌ دیده شد‌، وجود‌ فناورانی‌ از تمام حوزه‌های آموزشی‌ است به خوبی دیدیم‌ که چگونه فناورانی‌ از حوزه‌های مختلف‌ مهندسی‌، صنایع ، پزشکی‌ و حتی علوم انسانی و هنر هم‌ حضور داشتند‌.

وی با اشاره به حضور قابل توجه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان‌ در این نمایشگاه‌ خاطرنشان کرد: حضور بیش از حد دانشگاه‌ها و‌ مراکز‌ پارک علم و فناوری نشان از آن دارد‌ که همه آحاد جامعه‌ به بحث‌ فناوری و تجاری‌سازی آن توجه دارند و در پی آن هستند که مشکلات‌ مردم را حل کنند‌.

آگاهی نداشتن فناوران‌ از بازار سبب ایجاد ضررهای‌ بسیاری برای آنها می‌شود‌

برومند‌ در رابطه‌ با نقاط‌ ضعف این دانشگاه گفت: هر چند که تعداد بسیار زیادی از فناوران‌ در این نمایشگاه‌ حضور دارند اما متأسفانه آنها نتوانسته‌اند مدل مناسب‌ کسب‌ و کار را‌ یاد بگیرند‌ و نتوانستند‌ به خوبی به بازارهای‌ تجاری‌ ورود پیدا کنند‌.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آگاهی نداشتن فناوران‌ از بازار سبب ایجاد ضررهای‌ بسیاری برای آنها می‌شود‌، زیرا منابع مالی خود را از دست خواهند داد‌ و ورشکستگی‌ برای آنان به بار‌ خواهد آمد‌.

وی با اشاره به استانداردهای‌ حوزه کسب و کار فناورانه‌ خاطرنشان‌ کرد‌: یکی دیگر از‌ عواملی‌ که سبب‌ تضعیف‌ شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ می‌شود آن است که آنها از استانداردهای‌ حاکم بر‌ حوزه خود‌ آگاهی ندارند‌ و مشکلات‌ سیستمی‌ هم که وجود دارد مزید‌ بر علت‌ می‌شود‌.

برومند‌ در رابطه با اعتراض‌ شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ مبنی بر آنکه باید روند طولانی را طی کنند‌، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان‌ نسبت به این موضوع که روند دانش بنیان شدن آنها طولانی است گله‌مند هستند و من به آنها این نوید را می‌دهم که این فرآیند را کوتاه تر‌ کنیم.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در رابطه با بازار شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ گفت: باید کاری کنیم تا بازار مناسبی‌ را برای انواع شرکت‌های دانش‌ بنیان فراهم کنیم و در همین راستا نقش و اهمیت‌  شرکت‌های بزرگتر‌ را نباید فراموش‌ کنیم، زیرا آنها هستند که به بازار‌ جهش می‌دهند این شرکت‌ها لوکوموتیو‌ کشنده اقتصاد دانش بنیان هستند.

برومند یادآور شد: اگر دست به دست هم دهیم‌ می‌توانیم‌ عوامل‌ رونق‌ بازار دانش‌ بنیان  و فناوری را فراهم کنیم و قول می‌دهم که سال آینده شرایط بهتری نسبت به امسال‌ داشته باشیم‌.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.