سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

سرشماری زمستانه پستانداران دراستان به پایان رسید

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در استان هر ساله با شروع فصل سرما در مناطق تحت مدیریت این اداره کل انجام می‌شود.

نیره پورملائی مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: هر ساله به منظور بررسی وضعیت گونه‌های جانوری و برآورد جمعیت حیات وحش، سرشماری از گونه‌های شاخص جانوری در طبیعت و مناطق تحت مدیریت استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سرشماری زمستانه پستانداران استان شامل گونه‌های شاخص علفخوار در مناطق تحت مدیریت و طبیعت پهناور سیستان و بلوچستان توسط تیم‌های متخصص استان با بیتوته‌های شبانه روزی و استقرار در ده‌ها زیستگاه تعیین شده، انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این سرشماری در ۷ منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع توسط کارشناسان محیط طبیعی، یگان حفاظت و با همکاری همیاران محیط زیست از گونه‌های جانوری استان از قبیل: جبیر، قوچ، میش، کل و بز صورت پذیرفته است.

پورملائی اشاره کرد: در برخی مناطق آمار گونه‌ها افزایش اندکی داشته، اما در مجموع تغییر محسوسی نسبت به آمار سال‌های گذشته مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

سرشماری زمستانه پستانداران دراستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.