سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادیانی طی اخطار قانون اساسی؛

حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد/ آقای صادقی در ادبیات خود دقت کنید

نماینده مردم قائمشهر نسبت به صحبت‌های نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است، اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 26 آذر ماه) طی تذکر به ماده 79 قانون اساسی با اشاره به صحبت‌های محمود صادقی در نطق میان ‌دستور گفت: از قدیم گفته‌اند قدر امامزاده را متولی باید نگه دارد، ادبیات نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه مجلس عصاره ملت نیست، بلکه عصاره فضائل شورای نگهبان است، یعنی چه؟ چقدر از منطق حقوقی برخوردار است و مبتنی بر استدلال و عقلانیت است؟

وی ادامه داد: اگر من به عنوان گوینده خود را عصاره شورای نگهبان می‌دانم، آیا حق رأی دادن در مجلس دارم و اساسا می‌توانم اظهارنظر مخالف و موافق در مجلس شورای اسلامی کنم؟

نماینده مردم قائمشهر با تأکید بر اینکه ما در چارچوب آئین‌نامه سوگند یاد کرده‌ایم که نماینده ملت هستیم نه عصاره یک نهاد دیگر، تصریح کرد: اینگونه ادبیات نه به نفع گوینده و نه به نفع شنوندگان است و اساسا برای همه ما و جامعه هزینه ایجاد می‌کند.

ادیانی با بیان اینکه آیا ما حق داریم روی یک جایگاه رسمی و قانونی کشور عناوین غیرمتعارف بگذاریم، اظهار کرد: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ها و مسئولیت‌های خودشان فعالیت می‌کنند.

ادیانی با تاکید بر اینکه ادبیاتی که ما بکار می‌بریم نباید برای کسانی که خیال باطل دارند، خوراک ایجاد کند، خاطرنشان کرد: از آقای صادقی که حقوقدان است و سبقه روحانیت دارد استدعا می‌کنم که در ادبیات خود دقت کند.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: اینکه نمایندگان عصاره فضایل شورای نگهبان باشند، یعنی عصاره افرادی متقی هستند و این توهین نیست، اما شاید تلویحا توهین تلقی شود و تذکر شما وارد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.