وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: در جنبه کمی در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی داشتیم و امروز تقریبا در آموزش و پرورش بین دختران و پسران تفاوت معنی دار به چشم نمیخورد مگر در مناطقی که به علت محرومیتها هنوز شاهد تفاوتهایی هستیم.
وی تصریح کرد: بالاتر از کمیت، نابرابری کیفیت است و متاسفانه شاهد تفاوت و فاصله قابل توجهی بین دانش آموزان دختر و پسر هستیم و برخی از این نابرابریها پنهان بوده و به چشم مسوولان نمیآید.
بطحایی با اشاره به این که در برخی مدارس مختلط و یا دخترانهای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب درمناطق محروم هستند دانش آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشهای از حیاط مدرسه بازی میکنند و این از آثار نابرابری دختران و پسران است.
وزیر آموزش و پرورش عدم دسترسی دختران به مراکز یادگیری ثانوی را یکی دیگر از آثار نابرابری دختران با پسران دانست و افزود: پژوهش سراها، کتابخانهها وکانونهای پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان محیطهایی هستند که برای هر دو جنسبت فراهم شده است.
وی بیان کرد: حل موضوع مذکور باید یکی از دغدغههای امور بانوان باشد.
بطحایی به جمعیت ۶۰ درصدی زنان و دختران درآموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران درآموزش و پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیرکل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسولین ذی ربط است.
وزیرآموزش وپرورش افزود: در این زمینه باید هر ساله، فعالیتهای انجام شده توسط امور زنان رصد شود تا براساس شاخصهای مربوط میزان پیشرفت آن مشخص شود.
وی ادامه داد: موانع جذب زنان در پستهای مدیریت باید شناسایی و رفع شود، البته زنانی که در پستهای مدیریتی به کار گرفته میشوند در زندگی خود با محدویتهایی مواجه خواهند شد.
بطحایی یادآور شد: آموزش و پرورش تلاش میکند از پتانسیل بانوان در پستهای مدیریتی بیش از پیش استفاده کند.
انتهای پیام/