سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم شدن یک استرالیایی به فروش تجهیزات و دانش فنی کره شمالی به دیگر کشور‌ها

­یک مرد استرالیایی به فروش تجهیزات و دانش فنی کره شمالی به دیگر کشور‌ها متهم شد که ممکن است به ۱۰ سال حبس محکوم شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ­یک مرد استرالیایی به فروش ده‌ها میلیون دلار تجهیزات و فناوری‌های کره شمالی، شامل قطعات مورد استفاده در موشک‌های بالستیک، از طریق استرالیا متهم شده است.

پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد یک شهروند ۵۹ ساله دارای تابعیت این کشور با استفاده از ارتباطات رمزنگاری‌شده، به دلالی برای معامله و فروش میلیون‌ها دلار «تسلیحات کشتار جمعی» ساخت کره شمالی اقدام کرده است.

به گفته پلیس استرالیا، اقدامات این فرد ناقض تحریم‌های سازمان ملل و همچنین تحریم‌های سیدنی علیه کره شمالی است. بنا بر اعلام پلیس، اقدامات این مرد مبنی بر فراهم کردن شرایط فروش نرم‌افزار‌های رایانه‌ای ویژه کنترل موشک‌های بالستیک و همچنین انتقال دانش فنی کره شمالی به دیگر کشور‌ها و طرف‌ها باعث ایجاد میلیون‌ها دلار درآمد برای پیونگ‌یانگ شده است.

این تبعه استرالیایی، که پلیس این کشور از افشای جزئیات بیشتر در مورد وی خودداری کرد، به تلاش برای فروش زغال سنگ تولیدی کره شمالی به اندونزی و ویتنام نیز متهم شده است.

او نخستین فردی است که در چارچوب قانون مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی استرالیا متهم شده است و ممکن است به ده سال زندان محکوم شود.

کره شمالی با وجود تحریم‌های شدید علیه این کشور ماه گذشته دست به آزمایش یک موشک بالستیک زد که قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا است.

انتهای پیام/

متهم شدن یک استرالیایی به فروش دانش فنی کره شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.