سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید تغییرات قیمت را در فضای مدیریت شده انجام دهد

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت:دولت باید تغییرات قیمت را در فضای مدیریت شده انجام دهد تا به جامعه شوک وارد نشود.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه چند دهک بر زندگی مردم براساس بودجه پیشنهادی 97، اظهار کرد: مسلما این اقدام تاثیرگذار است اما بستگی دارد که هدف گذاری دولت در اقداماتش چه باشد.

وی با بیان اینکه ما هدف‌گذاری زبانی و عملی داریم، بین عمل و اعلام تفاوت‌های زیادی وجود دارد، گفت: اگر دولت بتواند یارانه ها را به نیازمندان و مستمندان اختصاص دهد مسلما افزایش قیمت ها برای آنان با پرداخت یارانه نقدی بیشتر جبران می شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: تغییرات قیمت باید در فضای مدیریت شده انجام شود تا به جامعه شوک وارد نکند. افزایش قیمت 500 تومانی یکباره بنزین تاثیر منفی بر جامعه می گذارد.

وی اظهار کرد: به جای اینکه هر ساله فرایند تغییر قیمت حامل های انرژی را به صورت ظریف و حساب شده پیش ببریم آن را به بهمن های مالی تبدیل و یکدفعه به جامعه تزریق می‌شود که آثار منفی زیادی به همراه دارد.

سروری گفت: دولت قبل هم دوبار برای حذف یارانه برخی دهک ها اقدام کرد اما به دلیل نبود اطلاعات کافی و برنامه ریزی نامناسب نتوانست این کار را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: دولت اطلاعات کافی ندارد، نگرانم وارد این حوزه شود، قیمت ها بالا ببرد اما موفق به اجرای صحیح هدفمندی نشود.

وی اضافه کرد: اگر دولت بتواند بخش هایی از افزایش قیمت‌ها را با برنامه ریزی مدون و دقیق به دهک های پایین منتقل کند قطعا تحمل وضعیت با همه سختی‌هایش توجیه دارد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر همچون برنامه‌ریزی‌های گذشته، دولت بخواهد وارد وادی احساسی شود و به دلیل فقدان برنامه ریزی و نبود اطلاعات کافی بخواهد مسیر رفته را بازگردد، آثار بدتری را باقی می گذارد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.