سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات ترافیکی شیراز با ساخت پل حل نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: پل‌های ساخته شده در شیراز فقط گره‌های ترافیکی را جابه‌جا کرده و مشکلی از ترافیک شیراز را برطرف نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ناصری عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: پل‌های ساخته شده در شیراز فقط گره‌های ترافیکی را جابه‌جا کرده، اما مشکلات ترافیکی همچنان پابرجاست در حالی که با هزینه‌ای که صرف احداث پل‌های جدید در شیراز شده، امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت.

وی افزود: نصب دوربین کنترل ترافیک خوب است، اما باید ثبت تخلفات و جرائم را هم به اطلاع شهروندان متخلف برساند تا بعد از آن مراقب تخلف خود باشند.

ناصری به وضعیت تصادفات در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: در هشت ماه نخست امسال در اثر تصادفات رانندگی ۱۲۹ نفر فقط در شهر شیراز کشته شده‌اند که ۲۵ نفر آنان کودک هستند.

سخنگوی شورای شهر شیرازادامه داد: تصادفات رانندگی امسال فقط ۳۰۰ نفر معلول برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط یک متروی شیراز تا ابتدای سال جدید افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ایستگاه بازار در خط یک نیز پیش‌بینی می‌شود تا اواخر بهار سال آینده تکمیل و در مدار قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با تشریح روند عملیاتی خطوط ۶ گانه متروی شیراز، بیان کرد: ساخت هر کیلومتر خط مترو تا تکمیل نهایی ۵۵ میلیون دلار هزینه دارد که درصورت احداث و تکمیل هر ۶ خط متروی شیراز به مسافت ۹۳ کیلومتر با ۸۱ ایستگاه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۴۰ به راحتی جوابگوی حمل و نقل مردم باشد.

ناصری، از احداث ۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر شیراز خبر داد و گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های برتر، نوسازی ناوگان حمل و نقل و فرهنگسازی مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر برای کنترل و کاهش نرخ تصادفات است.

وی به موضوع فروشگاه‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد فروشگاه‌های آنلاین در تهران، حدود ۵ درصد در خراسان رضوی، حدود ۴ درصد در اصفهان و تنها ۱.۱ آن‌ها در شیراز وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج می‌کنند و سهم مالیات و عوارض آن‌ها به شیراز نمی‌رسد.
انتهای پیام/ر

پل‌های ساخته شده در شیراز مشکلی از ترافیک شیراز را برطرف نمی‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.