معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران به 500 کیلومتر خط مترو نیاز دارد، بیان کرد: اگر به این مسئله به صورت تاریخی نگاه کنیم، میبینیم که طی چهل سال 200 کیلومتر خط مترو ساخته شده است و طبیعتا 300 کیلومتر بعدی هم در همین مدت زمان طول می کشد.
وی تصریح کرد: خطوط مترو در یک برنامه چهار ساله تکمیل نمی شود و باید فکر کنیم که منابع مالی ساخت این 300 کیلومتر چگونه تامین میشود.
پورسید آقایی در خصوص نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی گفت:برای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی به دنبال منابع هستیم تا به صورت فاینانس اتوبوس بگیریم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اظهار تاسف از اینکه دولت هیچ منابع مالی در اختیار اتوبوسرانی قرار نمیدهد، بیان کرد: آنچه که در بودجه سال آینده برای حمل و نقل عمومی کل کشور مشخص شده 100 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی است.
وی افزود: این رقم معادل 350 میلیارد تومان است و وقتی که در همه شهرهای کشور تقسیم شود، تهران با سهم خود فقط میتواند چند عدد اتوبوس خریداری کند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه 3600 دستگاه از اتوبوسهای داخل تهران باید از رده خارج شوند، بیان کرد: علت این امر مصوبه هیئت وزیران است که طبق آن اتوبوسهای عمومی بعد از هشت سال کارکرد، باید از رده خارج شوند و الان این زمان برای این تعداد از اتوبوسهای تهران به پایان رسیده است.
انتهای پیام/
یا گرون شدن سوخت
سوخت 2500 تومنی و تحقق سیستم نقلی مثل اروپا