سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛

ویژگی شانزده گانه مدارس صالح برای تربیت دانش آموزان

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، ویژگی‌های شاخص و انتظارات وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان مدارس صالح را تشریح کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای بامربیان و سرگروه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: وظیفه آموزش و پرورش و کنار آن تشکل‌های دانش آموزی این است که فرزندانی صالح و فارغ التحصیلانی مطلوب و شایسته را به جامعه تحویل دهیم.

وی گفت: مدرسه صالح مدرسه‌ای است که باید دانش آموختگانی تربیت کند که ویژگی‌هایی از قبیل: اهل تفکر و عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی، امام شناس و ولایتمدار، خلاق و نو آور، دانش ورزو فن آموز، ماهر و خوداشتغال، خانواده دوست، اخلاق‌مند و بشر دوست، دارای عرق ملی، انقلابی و تمدن ساز، مشارکت جو، هنردوست و هنرمند، سالم و شاداب، تندرست و ورزیده، طبیعت دوست و نقاد، انتخاب گر و جریان ساز را داشته باشد و این شانزده ویژگی می‌تواند در دانش آموزان غوغایی به پا کند و یک فرد مطلوب و شایسته را تربیت کند.

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بین تشکل‌ها باید یک تقسیم کاری صورت بگیرید و این تقسیم کار برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا همه تشکل‌ها با همراهی آموزش و پرورش در کنار هم بتوانیم دانش آموزانی را در مدرسه تربیت کنیم که خصوصیات و ویژگی‌های یک فرد صالح راداشته باشد در جلساتی که در شورای هماهنگی تشکل‌ها داشتیم تقسیم کار‌هایی برای تشکل‌های مختلف ایجاد شده است و تشکل‌های دانش آموزی را به صورت تعریف شده وارد فرایند آموزش و پرورش خواهیم کرد بدون تقسیم کار در محیط محدودی مثل مدرسه می‌تواند تنش آفرین باشد و باید تقسیم کار صورت گیرد تا سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی به خدمت گرفته شود

وی گفت: اگر در مدرسه‌ای هر چهار تشکل دانش آموزی وجود داشته باشد ما از دانش آموزان انجمن‌های اسلامی دانش آموزان توقع داریم تا اهل تفکر و عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی و امام شناس و ولایتمدار باشند و در این چهار ویژگی از دیگران متمایز و الگویی برای سایر دانش آموزان باشند

فیض بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این چهار ویژگی باید سرمایه گذاری کند و انتظار داریم انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مشارکتی مسئولانه، فعالانه و خلاقانه با معاونت پرورشی داشته باشند، باید خود را مسئول و پاسخگو بدانند و در عین حال فعال باشد و طرح‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهند

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: بچه‌های انجمن اسلامی باید معارف قرآنی و قرآن‌خوانی را مد نظر قرار دهند و از آن دور نشوند، شما باید روزی یک صفحه قرآن بخوانید و اخلاق نیکو داشته باشید و پیامبر گونه رفتار کنید تا بتوانید جذب حداکثری در انجمن اسلامی را داشته باشید، ما از انجمن اسلامی توقع داریم تا این موضوعات را رعایت کنند تا به لطف خدا بتوانید در عرصه فعالیت خود اثر گذار باشید اگر همه انرژی خود را بگذارید تا دانش آموز دلداده‌ی قرآن شود یک عمر خود را بیمه کرده اید و چون کتاب‌های درسی نمی‌تواند این ویژگی را در دانش آموز ایجاد کند تشکل‌هایی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

انتهای پیام/

اظهارات فیض درباره ویژگی های مدارس صالح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.