سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوست تخم مرغ را دور نریزید/ راهکار طب سنتی برای فرار از فراموشی/ محافظت از چشم با چای داغ/ داشتن پوستی شاداب با این خوراکی خوشمزه

مصرف ژله به دلیل وجود ژلاتین در آن می‌تواند به شادابی و جوانتر شدن پوست و چاق شدن صورت کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راهکار طب سنتی برای فرار از فراموشی

طب سنتی برای تقویت حافظه راه کارهایی دارد. جویدن آدامس یا کندر یکی از آسانترین راه‌های تقویت حافظه است. همچنین از نظر طب سنتی موز، مویز، گوجه فرنگی، نارگیل، گردو، عسل و عناب خوراکی هایی که می‌توانند به تقویت حافظه کمک کنند.

محققان طب سنتی به افرادی که دچار فراموشی می‌شوند توصیه می کنند؛ روزانه دمنوش گل مریم  را همراه با شکلات تلخ بنوشند.

 محافظت از چشم با چای داغ 

محققان آمریکایی دریافته‌اند که  نوشیدن مقداری چای داغ می‌تواند  از ابتلا به بیماری آب‌سیاه یا گلوکوم جلوگیری کند. آب سیاه از جمله  اختلالات چشمی غیر قابل بازگشت است که می‌تواند به بینایی چشم آسیب بزند.

این محققان نشان دادند، احتمال ابتلا به بیماری آب سیاه در افرادی که روزانه چایداغ مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران، ۷۴ درصد کمتر است.

به عقیده دانشمندان تنها مصرف چای داغ کافئین دار با کاهش این بیماری مرتبط است و چای یخی یا قهوه چنین خاصیتی ندارند.

داشتن پوستی شاداب با این خوراکی خوشمزه

مصرف ژله به دلیل وجود ژلاتین می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند. اسیدهای آمینه طبیعی که در ژله وجود دارند برای شکل گیری سلول‌های جدید پوستی بسیار ضروری هستند به همین دلیل ژله می‌تواند چین ‌و چروک‌های صورت را از بین برده و آن‌را صاف، جوانتر و زیبا کند.

بهتر است  روزانه یک وعده ژله را در مدت 3 ماه صبح و به صورت ناشتا میل کنید.

 پوست تخم مرغ را دور نریزید 

تقریبا نیمی از پوست تخم مرغ از کلسیم تشکیل شده است. پوست تخم مرغ حاوی کربنات کلسیم طبیعی است که بسیار بیشتر از کربنات کلیسم تصفیه شده خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.  محققان دریافته‌اند که غشای پوست تخم مرغ که بین پوست و سفیدی تخم مرغ قرار دارد هم به سلامت مفاصل کمک زیادی می کند.

پوست تخم مرغ ها ممکن است به میکروب هایی مثل سالمونلا آلوده باشد، به همین دلیل توصیه می‌شود، از پوست تخم مرغ های پخته شده استفاده کنید. برای این‌کار پوست تخم مرغ پخته شده را به کمک مخلوط کن یا هاون بکوبید و در غذاها استفاده کرده یا در آب، آبمیوه حل کنید.

توجه کنید که نیمی از پوست یک تخم مرغ برای تامین کلسیم مورد نیاز یک فرد بالغ کافی است. مصرف بیش از حد کلسیم بیماری های قلبی و سنگ کلیه را به همراه خواهند داشت.

راهکارهایی برای گرفتگی صدا

یکی از مهمانان ناخوانده فصول سرد سال، گرفتگی صداست.  برای رفع گرفتگی صدا نوشیدن 2 لیوان شیر و عسل توصیه می‌شود.

می توانید حنجره و گلوی خود را با شال گردن ببندید تا گرم بماند. همچنین دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوا بسیار مفید است.
به خاطر داشته باشید مصرف قهوه ، شکلات که دارای کافئین است به خشکی و گرفتگی بیشتر صدایتان می انجامد. از مصرف این خوراکی‌ها تا بهبودی کامل پرهیز کنید.

 

تخم شربتی؛ بهترین پروتئین گیاهی 

 در بین گیاهان، تخم شربتی بالاترین میزان پروتئین را دارد؛ ۱۴ درصد تخم شربتی از پروتئین‌ها تشکیل می‌شود و معمولا افرادی که به گیاه خواری روی می‌آورند از تخم شربتی به عنوان جایگزین گوشت استفاده می کنند. 
همچنین تخم شربتی کلسیم بیشتری از مواد لبنی دارد به طوری‌که با هر بار مصرف این گیاه، 18 درصد از نیاز بدن یک فرد بالغ به کلسیم تامین خواهد شد. 

 

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.