سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال‌استریت‌ژورنال خبر داد؛

آمریکا به دنبال ایجاد خلل در فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است

نشریه آمریکایی نوشت که ترامپ در حال پیشبرد راهبردی است که در فروش هواپیما‌های بوئینگ و ایرباس به ایران اخلال ایجاد کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از وال‌استریت‌‌ژورنال، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال تدوین راهبردی است که ممکن است در فروش صد‌ها فروند هواپیمای مسافربری به ایران توسط شرکت‌های بوئینگ و ایرباس اخلال ایجاد کند.  

 این دو شرکت صنایع هواپیمایی در ۱۵ ماه گذشته قرارداد‌هایی برای فروش هواپیما به ایران امضا کرده‌اند. بازنگری دولت ترامپ در سیاست‌هایش در قبال ایران و تهدید برای خروج از توافق هسته‌ای با این کشور باعث شده که اجرای این قرارداد‌ها وضعیتی سردرگم داشته باشد.  

به نوشته وال‌استریت‌ژونال، هر گونه تلاش برای لغو این قراردادها، خوه به صورت تصادفی یا از روی تعمد، تبعات گسترده‌ای هم برای توافق هسته‌ای و هم برای این شرکت‌های هواپیماسازی خواهد داشت.  

مقام‌های آمریکایی می‌گویند تیم ترامپ هنوز درباره فروش این هواپیما‌ها گزینه‌ای به او ارائه نکرده‌اند، اما رایزنی‌های بین‌سازمانی در چند ماه گذشته بر مباحثاتی پیرامون این متمرکز بوده که ایرلاین‌های ایرانی ممکن است از هواپیما‌های جدید برای انتقال سلاح و نیرو‌های نظامی به سوریه استفاده کنند.   

مقام‌های آمریکایی و سایر منابع آگاه می‌گویند گزینه‌هایی که قرار است به ترامپ ارائه شوند مواردی نظیر ممنوع کردن فروش هواپیما، وضع شرایط سخت‌گیرانه با هدف ایجاد وقفه در تحویل هواپیما و یا تعلل‌ورزی در صدور مجوز‌های خزانه‌داری را شامل می‌شوند.    

از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۶ ایرباس که در تولوز فرانسه مستقر است سه فروند هواپیما به ایران تحویل داده است، اما به دلیل قطعات آمریکایی به کار رفته در هواپیما‌های آن هر گونه ممنوعیت توسط آمریکا این شرکت را هم شامل خواهد شد و تحویل هواپیما‌های بیشتر به ایران را مختل خواهد کرد.  

انتهای پیام/

 کارشکنی های آمریکا در فروش هواپیما به ایران

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ ، بوئینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.