سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

بررسی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از بررسی مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، روز جمعه در حاشیه افتتاح چند واحد آموزشی در دزفول گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در سراسر کشور می باشد و این کمبود در برخی استان ها کم تر و در برخی استان ها بیش تر مشهود است.

وی بیان داشت: برنامه ای برای حل این کمبود آماده شده و با سازمان امور اداری و استخدامی برای حل این مشکل در تعامل و یکپارچگی هستیم.

بطحایی اذعان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده ضمن بررسی کارشناسی در خصوص این کمبود در هر استان، مجاری و راهکار لازم نیز مشخص می شود که از چه مجاری باید نیروی انسانی تامین شود، کدام نیروها از طریق آزمون استخدامی بکار گرفته شوند و کدام نیروها از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

وزیر آموزش و پررش با بیان اینکه براساس این راهکار تکلیف نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور تا 4 سال آینده مشخص خواهد شد اظهار داشت: در حال حاضر در خصوص آمار واقعی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اختلاف وجود دارد که ظرف 2 هفته آینده در نشست با سازمان امور اداری و استخدامی این اختلاف برطرف و نیاز واقعی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با این برنامه تکلیف نیروهای انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش مشخص خواهد شد که چه تعداد نیرو و با چه جنسیتی در کدام استان مورد نیاز است تا نسبت به رفع کمبود اقدام شود.

محمد بطحایی در خصوص کاهش تمرکز بودجه آموزش و پرورش افزود: با بودجه بندی جدید شاهد انعطاف در هزینه کرد و اعتبارات در استان ها خواهیم بود، زیرا زمانیکه اعتبارات متمرکز بود بخشی از کسری بودجه نادیده گرفته می شد و نابرابری و بی عدالتی به وجود می آمد که با این کاهش تمرکز این مشکلات به حداقل می رسد البته سختی هایی نیز در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام/گ

مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دست بررسی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
بازنشستگی معلمان راغب به ادامه کار را به تعویق بیاندازید