سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار بوشهر:

۹۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرسازی ۴ قطعه پروژه راه‌‌آهن شیراز به بوشهر هزینه شد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای پروژه خط ریلی شیراز به بوشهر در سال ۱۳۸۷ گفت: در اجرای این پروژه در ۴ قطعه به طول ۱۹۷ کیلومتر ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمدحسن باستی صبح امروز در نشست معاونان امور عمرانی استانداری‌های بوشهر و فارس با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجرای خط ریلی تهران، اصفهان، شیراز و اتصال آن به بوشهر نقطه عطفی برای تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر محسوب می‌شود اظهار داشت: کوتاه‌ترین راه برای اتصال خط راه‌آهن تهران به خلیج فارس، خط ریلی شیراز به بوشهر است و این مهم می‌تواند به عنوان خط ریلی جنوب کشور به پایتخت محسوب شود.

وی با بیان اینکه تکمیل خط ریلی بوشهر می‌تواند سبب تحول در این استان و استان‌های تهران تا فارس شود افزود: بوشهر علاوه بر داشتن مناطق ویژه اقتصادی، از ظرفیت‌های مهمی در عرصه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، آبزی‌پروری و تجارت دریایی برخوردار است و این در حالی است که لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه 169 سال پیش راه آهن ایران در رشت کلید خورد گفت: راه‌آهن بوشهر حدود 95 سال پیش در جنگ جهانی اول بین بوشهر تا برازجان اجرا شد که به سبب نداشتن متولی خط ریلی یاد شده جمع‌آوری و توسط انگلیسی‌ها به بصره منتقل شد.

باستی از وجود 13 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: این خطوط ریلی در 26 مسیر جغرافیایی اجرا شده که نقش مهمی در حمل و نقل بار دارد.

وی با اشاره به اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز به طول 430 کیلومتر طراحی شده افزود: 300 کیلومتر از این خط در استان فارس و 130 کیلومتر دیگر در استان بوشهر قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه خط ریلی بوشهر به عسلویه در این پروژه مورد توجه است گفت: در مجموع 18 نقطه به طول 650 کیلومتر برای اتصال خط ریلی شیراز به بوشهر طراحی شده که منطقه یک تا 11 در فاصله شیراز تا بوشهر و 7 منطقه دیگر از سه راهی اهرم تا عسلویه است.

باستی اهمیت اجرای خط ریلی را مورد اشاره قرار داد و حمل و نقل بار ارزان، کاهش تصادفات جاده‌ای، اتصال به شبکه ریلی پایتخت، توسعه رونق اقتصادی و صنعتی، توسعه پسکرانه‌های بندری و افزایش رفاه مردم را از جمله اهمیت اتصال راه‌آهن شیراز به بوشهر دانست.

وی از اجرای 4 قطعه خط ریلی در مسیراز شیراز به بوشهر خبر داد و افزود: 4 قطعه خط ریلی شیراز به بوشهر به طول 197 کیلومتر اجرایی شد که دو قطعه آن در استان فارس قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عملیات اجرای خط ریلی بوشهر به شیراز در سال 1387 آغاز شد گفت: در اجرای این پروژه در 4 قطعه به طول 197 کیلومتر 90 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

باستی طول خط ریلی شیراز به بوشهر و اتصال آن به عسلویه را 650 کیلومتر دانست و خاطر نشان کرد: سال 1395 بر اساس برنامه‌ریزی قرار شد با تامین 15 درصد از منابع دولتی اجرای خط ریلی شیراز به بوشهر اجرایی شود که امید می‌رود به‌زودی این پروژه مهم و اقتصادی از طریق فاینانس خارجی عملیاتی شود.

انتهای پیام/پ

هزینه شدن ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرسازی ۴ قطعه پروژه راه‌‌آهن شیراز به بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.