سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براتی سده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

فعالیت۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در پایتخت

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران وجود دارند که معتادان در آن بستری و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: مراکز Tc که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، برای درمان اعتیاد فعالیت‌ می‌کنند، خدمات درمانی تخصصی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: وجود روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و پزشک در مراکز Tc الزامی است و معتادان به طور تخصصی تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: حضور مسئول فنی در مراکز Tc منوط به داشتن تخصص و تحصیلات مرتبط در حوزه اعتیاد است و سازمان بهزیستی، بر عملکرد این مراکز به طور مستمر نظارت می‌کند.

براتی سده خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون به دلیل کمبود منابع، آموزش خاصی برای نیروهای کادری مراکز ترک اعتیاد، وجود نداشته است و این موضوعی است که در مراکز Tc با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۵۰ کمپ ترک اعتیاد میان مدت در سطح شهر تهران، وجود دارند و مسئولان مراکز فوق معتادان مراجعه کننده را بستری و خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر معتادان در ۳ مدل مراکز درمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پذیرش شده و اعتیاد خود را ترک می‌کنند.

براتی سده یادآور شد: مراکز کوتاه مدت فرد معتاد را برای یک دوره یک هفته تا ۱۰ روز، مراکز میان مدت برای یک ماه اقدام به نگهداری معتاد کرده و در نهایت مراکز بلند مدت بین ۳ تا ۶ ماه و در صورت تایید پزشک و یا دستور قاضی، معتادان را نگهداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در مراکز Tc معتادان پس از طی دوره سم زدایی، برای بازسازی رفتاری و شخصیتی، توسط روانپزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی تحت درمان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

چند مرکز ترک اعتیاد در تهران وجود دارد؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.