سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان کاشت گندم وجو پائیزه در یزد

کاشت گندم پاییزه در سطح ۱۱ هزار هکتار به شیوه مکانیزه از اوایل ماه آبان گذشته در برخی مناطق استان یزد آغاز شد و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با پایان یافتن کاشت پاییزه گندم و جو در سال زراعی جاری در سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع، این ۲ محصول کشت شده است.

محمدعلی حاتمی افزود: کاشت گندم پاییزه در سطح ۱۱ هزار هکتار به شیوه مکانیزه از اوایل ماه آبان گذشته در برخی مناطق استان یزد آغاز شد و تا اواسط آذر ماه ادامه داشت.

وی اشاره کرد: در این ارتباط ۵۶۰ تن بذر اصلاح شده گندم از ارقام سیستان، سیروان، سیوند، پیشتاز، بهاران، نارین و ۱۳۰ تن بذر گواهی شده جو از ارقام نصرت و نیز سه هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی فسفات، ازته و پتاس توزیع شد.

حاتمی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، و بهاباد از مناطق عمده کاشت محصول گندم و جو استان است، افزود: سطح زیرکشت گندم و جو نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش دارد که علت آن تغییر الگوی کشت و تداوم ۲ دهه خشکسالی است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه کشاورزان نسبت به بیمه گندمزار‌های خود در برابر حوادث غیرمترقبه طبیعی اقدام کنند، یادآور شد: آن‌ها در بیمه پایه با پرداخت ۱۰۰ هزار ریال می‌توانند مزارع خود را بیمه کنند.

حاتمی متوسط تولید گندم در زمین‌های کشاورزی استان را سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در واحد سطح اعلام کرد و یادآور شد: در سال زراعی ۹۶-۹۵، ۴۰ هزارتن محصول گندم در استان یزد برداشت شد.


انتهای پیام/ ا

13هکتار از مزارع زیر کشت گندم وجو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.