سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان مهد استعداد های مختلف ورزشی

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ،زنجان را مهد استعداد های مختلف ورزشی عنوان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حمزه پور معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان  با اشاره به اینکه بازی‌های آسیایی که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و معیار و اندازه‌ گیری ورزش کشورها محسوب می‌شود، گفت: مسابقات آسیایی جاکارتا در اندونزی 27 مرداد تا 11 شهریور سال1397  برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در 28 رشته المپیکی و 6 رشته غیرالمپیکی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تیم کشورمان در بازی‌های2002 بوسان رتبه هشتم، در مسابقات2006  دوحه که ورزشکاران زنجانی به لحاظ کسب مدال رتبه نخست را کسب کردند، هفتم و در مسابقات 2010 گوانجو رتبه هفتم و در اینچئون کره در سال 2014 رتبه پنجم آسیا را کسب کرده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه ورزشکاران زنجانی در چهار رشته ووشو، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و کاراته در مسابقات 2010 گوانگجو یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کردند، گفت: ورزشکاران زنجانی در پاراآسیایی نیز در این مسابقات سه مدال نقره و پنج مدال برنز کسب کردند.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه در مسابقات سال 2014 اینچئون نیز ورزشکاران زنجانی در چهار رشته دوچرخه‌سواری، قایقرانی، ووشو و کاراته در این دوره از مسابقات حضور یافتند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ورزشکاران زنجانی یک مدال طلا و دو برنز و در پاراآسیایی که 24  ورزشکار و مربی اعزام کرده بودیم، دو طلا، 6 نقره و 11 برنز کسب کردند.

وی با تاکید بر اینکه استعدادهای بسیار خوب ورزشی در استان زنجان وجود دارد، گفت: برخی از ورزشکاران زنجانی طی سال‌های گذشته خود را، در حد مدال طلای آسیایی نیز بالا کشیده‌اند که نشان از مهد استعداد بودن ورزش در زنجان است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با پنج استان در راستای توسعه ورزش، گفت: وجود قهرمانان المپیکی، حضور فعال هیأت‌های ورزشی استان زنجان در فدراسیون‌ها در 15 رشته ورزشی، انگیزه خوب هیأت‌ها از جمله فرصت‌های پیش‌روی ورزش استان زنجان است.

حمزه‌پور تصریح کرد: در حال حاضر 22 مربی در تیم‌های ملی و 28 داور استان زنجان در ورزش کشور فعالیت دارند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در ورزش که از جمله فرصت‌های ورزش استان زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد: فقدان سیستم استعدادیابی مدون از جمله ضعف‌های ورزش استان زنجان است.

حمزه‌پور با بیان اینکه ورزش استان زنجان در بخش بانوان کمبود مربی دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی شده که 50 ورزشکار از استان زنجان در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی در سال 2018 حضور پیدا کنند.

وی از پیش‌بینی کسب هفت تا 10 مدال در مسابقات آسیایی و 15  تا 20 مدال در مسابقات پارآسیایی جاکارتای اندونزی خبر داد و گفت: ورزشکاران زنجانی در 13 رشته تیراندازی، جانبازان و معلولان، قایقرانی، کشتی، دوچرخه‌سواری و شمشیربازی، بدمینتون، انجمن‌های ورزشی، کوهنوردی، شنا و تیراندازی در این دوره از مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ن

وجود استعداد‌های بسیار خوب ورزشی در استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.