سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از بیماری‌های فصلی نیازمند تلاش همگانی است

فرماندار خاش گفت: پیشگیری از بیماری‌های فصلی نیازمند تلاش همگانی و اقدامی جهادی با همکاری گسترده مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاش از تلاش‌ها و حضور نیرو‌های ارزشمند ارتش در مساله خدمت رسانی بهداشتی به مردم محروم منطقه ایرندگان قدردانی کرد.


وی بیان کرد: پایش و کنترل بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزای پرندگان در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود، اما لازم است برنامه‌های آموزشی و پیشگیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات ترکیدگی لوله‌های آب در شبکه‌های آب شهری و روستایی و اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مورد نیاز مردم افزود: اجرای طرح‌های پیشگیری بهداشتی و درمانی که در طول سال چند نوبت انجام می‌شود به حفظ سلامت مردم کمک می‌کند.


چاکرزهی نظارت بر پخت نان و توجه به نیاز‌های بهداشتی دانش آموزان در مدارس و تامین فوری سوخت مدارس و اهمیت دادن به سلامت فرزندان مردم در این فصل سرما، ارائه گزارش بهداشت در خصوص مرگ و میر مادران باردار، کودکان و نیز بالا بردن شاخص‌های خدمات سلامت را متذکر شد.


رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز در این نشست با اشاره به اینکه سامانه سیب برای خدمات دهی مناسب به مردم اهمیت دارد گفت: ۵۰ مرکز درمانی زیرساخت مخابراتی ندارد.


محمد رخشانی بر اهمیت قلاده گذاری سگ‌های ولگرد و مقابله با آسیب‌های این حیوانات و بیماری هاری تاکید کرد و افزود: در این موضوع یک فوتی گزارش شده است.


وی با تاکید بر بررسی مشکلات بوی نامطبوع احساس شده در خاش بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های فصلی و دور شدن از تجویز آنتی بیوتیک‌ها بسیج همگانی و همکاری‌های مردم و دستگاه‌های اجرایی ضروری است.


وی ادامه داد: مصرف دارو‌ها و آنتی بیوتیک‌ها عوارض خاص خود را دارد، زیرا در سنین میان سالی و پیری خطرات استفاده نابجا از این موارد خود را نشان می‌دهد.


رخشانی همچنین ضرورت رسیدگی به مشکلات کارکنان ادارات و نهاد‌ها و معاینات شغلی، مقابله با بیماری‌های تب مالت، تب کریمه کنگو و فلج اطفال را متذکر شد.

انتهای پیام/گ

پیشگیری از بیماری های فصلی نیازمند تلاش همگانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.