سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی ؛

ما می‌توانیم در صنعت غذا صاحب برند جهانی شویم

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان می‌تواند با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارد برای برند‌های تولید غذا، ارائه خدمات مناسب و همچنین تولید محصولات جدید ایفای نقش کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در افتتاحیه اولین نمایشگاه اختصاصی برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند شروع خوبی برای ایجاد تعامل و گفتمان بین صاحبان برند در این حوزه باشد که قطعا منجر به اتفاق‌های مثبت و خوبی خواهد شد.


وی گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند بصورت فصلی یا سالانه برگزار شود تا تجارب، ایده‌ها و مفهوم برندسازی میان فعالان این حوزه بروز شود. هم چنین خوراک خراسان ظرفیت جهانی شدن را دارد.
 
استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران موضوع برندسازی خوراک، تغذیه، سلامت غذا و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد که باید با ارتقای کیفیت پذیرایی و خدمات دهی همراه باشد.

رشیدیان گفت: نمایشگاه صنعت غذا، شیرینی و خوراکی فرصتی است که رستوران داران و دیگر دست اندکاران صنعت خوراکی و شیرینی یکدیگر را دیده و با تجارب هم آشنا شوند.

رشیدیان با بیان اینکه تاریخ کهن این استان و بارگاه منور امام رضا (ع) از قدیم الایام مرکز توجه مردم بوده است و فرهنگ کهن و ظرفیت فرآوری و تولیدات انواع غذا‌های سنتی و موضوع گردشگری را داشته است.

وی گفت: غذا‌های این استان از لحاظ سلامت، کیفیت و طعم مزه خاص خود را دارد و بسیاری از افراد حتی در کشور‌های همسایه از جمله عراق نیز خواهان بهره برداری از برند‌ها و غذا‌های خراسانی هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: امیدواریم با استانداردسازی و تولید صنعتی به درجه‌ای برسیم که علاوه بر میزبانی شایسته از مهمانان و زائران امام هشتم (ع)، این استان در فرآوری و صادرات مواد غذایی هم در بازار‌های جهان و منطقه نقش و سهم داشته باشد.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع برند حلال بحث جدی در بازار مواد غذایی است، افزود: خراسان رضوی با توجه به پایتختی فرهنگی جهان اسلام می‌تواند در موضوع برند حلال به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

وی گفت: کشور‌هایی که صاحب تولیدات غذایی هستند در دیگر کشور‌ها رستوران و فروشگاه‌هایی با نام خود ایجاد می‌کنند و این نمایشگاه هم می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا برند‌های خراسانی نیز در شهر‌ها و کشور‌های دیگری که ظرفیت گردشگری بالایی دارند رستوران‌هایی را دایر کنند.
 

نخستین نمایشگاه برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها تا ۲۴ آذرماه در هتل همای شماره یک مشهد ادامه دارد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

گشایش نخستین نمایشگاه برند‌های برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.