سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصرف کود گوگردی در راستای صیانت از خاک در کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با انعقاد تفاهم نامه با جهاد کشاورزی خراسان رضوی مقرر شد مصرف کود بنتونیتی برای افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی در اراضی قلیایی مورد توجه مروجین قرار گیرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مجتبی مزروعی در جلسه استفاده از کودهای آلی پسماند و گوگرد در مزارع افزود: بخش تولید محصولات زراعی و باغی عهده دار ایجاد امنیت غذایی در جامعه است بنابراین موضوع سلامت مواد غذایی که باید عاری از هرگونه مواد آلوده کننده باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: استفاده از توان علمی بخش تحقیقات خاک و آب با همکاری سازمان زمین شناسی و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در تولید محصول با ارزش کود گوگرد، کمکی به کشاورزان برای تامین مواد مورد نیاز مزارع و باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با توجه به کمبود مواد آلی و پی اچ بالای خاک های استان، ضرورت دارد کشاورزان از محصول کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در مزارع و باغات استفاده نمایند.

 
در این جلسه مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد هم در این جلسه گفت: ظرفیت تولید روزانه دو هزار و 400 تن گوگرد با خلوص 99.99 در شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد دارد که این مجموعه ظرفیت تولید روزانه 750 تن گوگرد پاستیل و یا تولید 600 تن کود گوگرد بنتونیتی 90 درصد را دارا می باشد.

سید مجید منبتی خاطر نشان کرد: محصول کود گوگرد با بالاترین استاندارد جهانی و مطابق با آنالیز و مشخصات برند مطرح و جهانی 90 Tiger و در راستای جلوگیری از خام فروشی و سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه توجه به بخش کشاورزی، تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: این شرکت آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی، شرکت های تعاونی و سازمان خدمات حمایتی کشاورزی است.
 
انتهای پیام//م.ه
 

برگزاری جلسه استفاده از کودهای آلی پسماند و گوگرد در مزارع در سرخس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.