سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما در یزد:

بحث آموزش باید به صورت جدی پیگیری شود

کارگاه نقش رسانه در مدیریت بحران با حضور قائم مقام خبرگزاری صداوسیما در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در این کارگاه آموزشی که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری‌های استان یزد برگزار شد، دکتر حسن عابدینی به جایگاه رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه از یک جایگاه کلیدی برخوردار است و اصحاب رسانه به عنوان انعکاس دهنده رویداد‌ها از جایگاه بلندی برخوردارند.

قائم مقام خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، با تشریح کارکرد‌های رسانه اظهار داشت: کارکرد‌های رسانه تنها اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی نیست بلکه در دنیای امروز کارکرد‌هایی همچون عامل کنترل کنندگی، میانجی دلالی بین المللی و عامل ابزاری دیپلماسی رسانه‌ای نیز داراست.

حسن عابدینی اطلاع رسانی برنامه ریزی شده، اطلاع رسانی دقیق و به هنگام، اطلاع رسانی فعال، اطلاع رسانی کامل و دروازه بانی هوشمند را از کارکرد‌های اصلی رسانه در هنگام بحران عنوان کرد.

قائم مقام خبرگزاری صداوسیما با تشریح بحران‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، به کار رسانه در هنگام بحران اشاره کرد و افزود: اولین نکته این است که خود رسانه دچار بحران نباشد و نکته دوم آموزش‌های رسانه‌ای حین خدمت است که باید چند مدت یکبار یک موضوعی رو بررسی و بحرانی را شناسایی کنیم، بحث آموزش باید به صورت جدی پیگیری شود.

دکتر عابدینی خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروزه بخشی از خلأ اطلاع رسانی را پر می‌کند و ابزار تکمیلی برای رسانه‌های ملی به خصوص صداوسیما است.


انتهای پیام/ ا

کارگاه نقش رسانه در مدیریت بحران از برنامه های جنبی جشنواره امید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.