سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی خطر سازی زباله‌ها پزشکی در تربت جام

رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت: انتقال پسماند‌های پزشکی از محل تولید بدون بی خطر سازی توسط نیروی انسانی به سایت دفن صورت می‌گیرد که باعث ایجاد حوادثی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیمیان در جلسه مدیریت پسماند پزشکی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری دفن اصولی پسماند تولیدی مراکز درمانگاه ها، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان است که هنوز این زباله‌ها پزشکی بدون بی خطر سازی دفن که باعث آلودگی زیست محیطی و به خطر افتادن جان انسان‌ها می‌شود.

وی گفت: بیمارستان ارتش برای بی خطر سازی زباله پزشکی اعلام آمادگی کرده که لازم است مراکز درمانی و پزشکی با عقد قرارداد نسبت به این امر اقدام نمایند.

رئیس مرکز بهداشت تربت جام با اشاره به بیماری چند پاکبان تربت جام تصریح کرد: انتقال پسماند‌های پزشکی از محل تولید بدون بی خطر سازی توسط نیروی انسانی به سایت دفن صورت می‌گیرد که باعث ایجاد حوادثی برای پاکبانان شده و این خطر مردم را تهدید می‌کند.

رحیمیان خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد ضمن نظارت بر اماکن پزشکی نسبت جمع آوری و بی خطرسازی پسماند پزشکی اقدام نماید.

رئیس محیط زیست تربت جام در ادامه جلسه با اشاره به خطرات پسماند پزشکی گفت: پسماند‌های پزشکی در کشور دچار چالش‌های بسیاری است و تفکیک در حوزه تولید اتفاق نمی‌افتد و با دیگر زباله‌ها قاطی و حمل که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

جواد دامن پاک افزود: باتوجه به این که دو دستگاه بی خطرسازی در محل بیمارستان سجادیه و ارتش فعال شده نباید در شهرستان زباله پزشکی بدون بی خطرسازی دفن شود.

وی با اشاره تفکیک زباله به صورت دستی گفت: در سایت دفن زباله تعدادی از افراد مشغول تفکیک زباله‌ها هستند که وجود زباله‌های عفونی برای آنان بسیار خطرناک است و باید این زباله بی خطرسازی شود.

رئیس محیط زیست تربت جام افزود: برای جلوگیری از این معضل باید هرچه سریعتر طرح جامعه مدیریت پسماند در شهرستان اجرایی شود و این مشکل بر‌ای همیشه حل شود.

انتهای پیام/س، ج
 

برگزاری جلسه مدیریت پسماند پزشکی تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.