سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی خبر داد؛

کمبود ٤٠ درصدی تخت بیمارستان در تهران/ آلودگی هوا مهمترین مشکل پایتخت

استاندار تهران گفت: فقط ٦٠ درصد نیاز استان به تخت بیمارستانی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مقیمی استاندار تهران در نشست مشترک با اعضای شورای شهر اظهار کرد: در شرایطی به سرمی بریم که دولت، مجلس و شورای شهر تهران برای توسعه تهران باید هم جهت باشند و امیدواریم بتوانیم همگرایی خوبی داشته باشیم و باید اختلاف نظرها را به جهت گیری مشترک تبدیل کنیم.

وی افزود: ٨ میلیون جمعیت در شهر تهران و ٥ میلیون ٥٠٠ هزار تن جمعیت شهرستان های استان تهران است که این جمعیت 13.5 میلیونی ١٧ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند.

مقیمی عنوان کرد: گهگاه شهرستانهای استان البرز هم مشکلاتی را از جمله تشدید آلودگی هوا بر تهران می افزایند؛  این در حالی است که آلودگی هوا مهمترین مشکل پایتخت است.

 وی افزود: باید آلودگی هوای تهران را طی این ٤ سال به حد قابل توجهی کاهش دهیم.در این راستا طی سالیان گذشته اقداماتی بی اثر و هزینه بر از جمله بنزین یورو ٤ هم در دستور کار قرار گرفت و اگر به جای این همه هزینه برای فیلتر دوده اتوبوس ها و تعویض کاتالیست هزینه ای اقدام شده بود، به مراتب کمتر از هزینه سوخت یورو ٤ می شد و از کاهش آلودگی هوای شهر کاسته می شد.

 مقیمی عنوان کرد: ترافیک تهران قفل شده و حتی جلسات ما هم به خاطر این ترافیک با تاخیر آغاز می شود. باید شورا و شهرداری کمک کنند و حوزه حمل و نقل عمومی را سر و سامان دهند.

استاندار تهران گفت: برای سر و سامان دادن به اوضاع چرخه حمل و نقل عمومی نیاز به سرمایه گذاری در این بخش داریم.

وی اذعان كرد: دو میلیون و ٥٠٠ هزار تن در استان تهران (شهرتهران و شهرستان های استان) در بافت فرسوده سكونت دارند و باید این بافت فرسوده احیا شود.

مقیمی بیان كرد: باید به مشكلات یك میلیون و ١٥٠ هزار حاشیه نشین در شهرستانهای استان رسیدگی كرد و امكانات در اختیار حاشیه نشین ها قرار داد.

استاندار تهران گفت: انتقال لوله آب از طالقان به تهران سالیان سال است كه انجام شده و باید هر چه زودتر با توجه به فرسودگی، یك خط دومی هم راه اندازی شود كه در صورتی كه مشكلی پیش آمد از خط دوم لوله آب از طالقان به تهران استفاده كنیم. همچنین بخش عمده ای از فاضلاب تهران تسویه شده است.

مقیمی افزود: این جلسه به منظور كم كردن معضلات و مشكلات شهر تهران از جمله طلاق اعتیاد اختلاف طبقاتی مسائل اخلاقی بافت فرسوده و حاشیه نشینی برگزار شد و با همكاری شورای شهر و فرمانداری باید از این مشكلات كم كنیم. البته دولت و مردم هم باید به كمك ما ببایند.

وی اظهار داشت : باید به مسئله ورزش نگاه جدی تری داشت؛ در این سال ها حتی یك ورزشگاه هم در تهران ساخته نشده است.

استاندار تهران در پایان بیان كرد: ٦٠ درصد نیاز به تخت بیمارستانی تامین شده و ٤٠ درصد تخت های موجود كمبود داریم.

انتهای پیام/

صحبت های مقیمی استاندار تهران در دیدار با اعضای شورای شهر تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.