سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور؛

تهیه نقشه خطر پذیری مدارس در مناطق در معرض آسیب های اجتماعی

نقشه خطر پذیری (GIS) مدارس و مناطق آموزش و پرورش در معرض آسیب های اجتماعی توسط اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برای نخستین بار در کشور تهیه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: مجموع مدارسی که در این مناطق آسیب خیز قرار دارند 989 مدرسه هستند و در این نقشه استان به 5 قطب، ناحیه مرکزی، جنوب شرقی، جنوب غربی، شمال شرقی و شمال غربی تقسیم بندی شده است.

وی تصریح کرد: این نقشه براساس آسیب های اجتماعی شایع و موثر در افزایش خطرپذیری مناطق از جمله سوء مصرف مواد، خشونت و طلاق تهیه شده است.

تقی زاده اذعان داشت: اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان برنامه ها و فعالیت های پیشگیری متنوعی از جمله؛ برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمند سازی دانش آموزان، کارکنان و والدین، تولید و توزیع بسته های آموزشی، نمایشگاه سیار پیشگیری، جشنواره نوجوان سالم، هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس و غیره را براساس اولویت های تعیین شده در نقشه خطرپذیری اجرا می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: در کنار ترسیم نقشه خطرپذیری، کار پژوهشی با عنوان شناسایی عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی دانش آموزان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

نقشه خطرپذیری مدارس در مناطق آسیب های اجتماعی تهیه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.