سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موسسات کنکور اهرم‌های فشار برای حذف نشدن آزمون سراسری هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجموع موسسات کنکور به عنوان یک اهرم قوی برای حذف نشدن کنکور فشار می‌آورند.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهار نظر رئیس دانشگاه آزاد درباره اینکه گردش مالی بالای هشت هزار میلیارد تومان عامل حذف نشدن کنکور است، گفت: منظور آقای فرهاد رهبر، تنها موسساتی که زیر نظر سازمان سنجش فعالیت می‌کنند و هم دیگر موسساتی است که بیشترین گردش مالی را دارند.

وی ادامه داد: ‌سازمان سنجش هم مبلغی را از داوطلبان کنکور دریافت می‌کند که البته رقم بالایی نیست.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه جمع موسسات کنکور به عنوان اهرم‌های قوی هستند که با فشار آوردن موجب عدم حذف کنکور می‌شوند، اظهار کرد: فشار این موسسات موجب شده تا سایه شوم کنکور بر سر جوانان کشور باقی بماند، البته مجلس در این رابطه قانونی وضع کرده که باید برای اجرای آن تلاش کرد.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه بحث تشکیل سازمان ملی سنجش در کمیسیون آموزش و تحقیقات وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش امکانات لازم را برای سنجش دانش آموزان ندارد و نمی‌تواند با توجه به امکانات محدودش سنجش دقیقی انجام دهد.

وی تصریح کرد: وزارت علوم هرساله برای برگزاری کنکور پزشکی با مشکل مواجه می‌شود، لذا برای آن که بخواهیم سنجش دقیقی در کشور داشته باشیم باید سازمان سنجش ملی تشکیل شده تا سیاست‌گذاری کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.