سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن پرویز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

دلایل مخالفت انجمن قلم با انتصاب دبیر جایزه جلال آل احمد

سخنگوی انجمن قلم، علت مخالفت این انجمن با انتصاب دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد را تشریح کرد.

محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت اعتراض این انجمن به انتخاب دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: یکی از نکات اصلی که به نظر می رسد در انتصاب مربوط به جایزه جلال اتفاق افتاده، بحث کسانی است که با اصول حاکم در آن حوزه به نحوی مخالفت کرده اند. از جمله این مخالفت ها مربوط به بحث مخالفت با جوایز دولتی و برگزاری جایزه ادبی توسط دولت بوده و از جمله موارد دیگر مثلا زیر سوال بردن فعالیت نهادهای انقلابی در حوزه نشر یا زیر سوال بردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضوابط نشر است.

وی افزود: قاعدتا فردی که به منصب و مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران گمارده می شود باید با اصل آن کار و مصوباتی که قرار است اجرا کند موافق باشد. حداقلش این است که موافقت داشته باشد.کسی که از ابتدا با موضوع مخالف است، نتیجه عملش غیر از مطلبی درمی آید که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است. از باب نمونه دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد را ذکر کردیم. انجمن قلم بنا بر ورود به جزئیات انتصابات و مسائل درونی اجرایی کشور را ندارد. وقتی احساس می شود یک جریان در حال شکل گیری، حرکتی را پایه گذاری می کند که مغایر با اهداف و سیاست های کلان در حوزه فرهنگی است، انجمن قلم موضع گیری خواهد کرد.

سخنگوی انجمن قلم ادامه داد: پیش از دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد حداقل یکی از اعضای هیئت علمی این جایزه ادبی هم با سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کرده بود، اما چون تصور می شد یک مورد است انجمن قلم در این باره موضع نگرفت. ما به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه دادیم. چون با گذشت دو هفته پاسخی دریافت نکردیم، فکر کردیم نامه ارسالی به وزیر محترم رسانه ای شود تا موضع انجمن در خصوص آن برای اذهان عمومی روشن شود. اگر آقای وزیر پاسخ می دادند، قطعا نامه در رسانه ها منتشر نمی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.