سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگیر در واکنش به اظهارات عضو شورای شهر مطرح کرد؛

تولید 500 لیتر شیرابه به ازای هر تن زباله/ جمع‌آوری روزانه 8000000 کیلو زباله از سطح شهر تهران

رئیس اداره کل محیط یست شهر تهران گفت: به طور میانگین حدود 7000 تا 8000 تن زباله خانگی در روز از سطح شهر تهران جمع آوری و به مراکز دفن پسماند منتقل می‌شود.

محمدحسین بازگیر رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با انتقاد از محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که در صحن علنی شورا به انتقال روزانه 100 تریلی شیرابه از تهران به مجتمع پردازش و دفن پسماند آراد کوه اشاره کرده بود، اظهار کرد: نمی دانم این عضو شورای شهر تهران در چه شرایطی و برچه اساسی این آمار را داده است، اما این آمارها به این شکل است که در شهر تهران به طور میانگین حدود 7000 تا 8000 تن زباله خانگی(پسماند عادی) در روز از سطح شهر تهران جمع آوری و به مجتمع پردازش و دفن پسماندها در آراد کوه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند بر عهده شهرداری است، افزود: سرانه زباله‌های خانگی به ازای هر نفر حدود 800 گرم است که در داخل این زباله‌ها انواع و اقسام مواد تر و خشک وجود دارد و مسئولیت و مدیریت این پسماندها در سطح شهر بر عهده شهرداری تهران است.

بازگیر با بیان اینکه قانون مدیریت پسماند از سال 1383 تصویب شده است، گفت: در مدیریت اجرایی قبل از تولید پسماند، باید آموزش تولید کمتر پسماند در خانه به مردم داده شود.

وی از تولید انواع مختلف پسماند خبر داد و گفت:  پسماند خانگی، عمرانی-ساختمانی، پزشکی و پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای تولیدی  هستند، پسماندهای ویژه حالت خورندگی و اسیدی بالایی دارد و می‌توانند هر چیزی را از بین ببرند و همچنین قابل اشتعال، انفجار هستند و خواص رادیو اکتیوی دارند که مدیریت این پسماندها باید ویژه باشد.

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت پسماندها بر عهده شهرداری است، تصریح کرد: با فرهنگسازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهر می‌توان از تولید بیشتر پسماند جلوگیری کرد، لذا همه این کارها را باید شهرداری تهران انجام دهد.

وی با بیان اینکه شیرابه خود به خود ایجاد نمی شود، افزود: پسماندها زمانی که در جایی تلنبار شوند، شیرابه تولید می‌کنند که به ازای هر گرم و نوع زباله‌ها شیرآبه نیز متفاوت است، به عنوان مثال به ازای هر تن زباله 400 تا 500 لیتر شیرابه تولید می‌شود.

بازگیر با اشاره به احداث یک تصفیه خانه برای شیرابه‌ها در مجتمع پردازش آرادکوه، گفت: تصفیه خانه مجتمع پردازش آرادکوه در ظرفیت خود دارای اشکالاتی است که با بر طرف شدن این اشکالات شیرابه تولیدی را می توان کنترل کند.

وی با تاکید بر اینکه شیرابه‌ها در دل خود زباله‌ها هستند، افزود: شیرابه‌های تولیدی را با تریلی از جایی به جای دیگر حمل نمی‌کنند، بلکه این شیرابه‌ها در دل خود زباله‌ها هستند که در سایت آرادکوه با جمع آوری این زباله ها این شیرابه‌ها نیز باید تصفیه شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
من نمیدونم با وجود کویر نمک به این بزرگی نزدیک تهران چرا میان زباله ها رو کنار تهران خاک میکنن که شیرابه هاش بره تو آب خوردن مردم