سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی در نطق میان‌دستور:

توزیع اعتبارات در بودجه 97 عادلانه انجام نشده است

نماینده مردم اردبیل گفت: پیوست‌های بودجه نشان می‌دهد عدالت اجتماعی به طور مناسبی در توزیع اعتبارات رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در نطق میان‌‌دستور اظهار کرد: اقدام نابخردانه ترامپ در مورد پایتختی قدس شریف سبب خیر و به نوعی کلید بیداری کشورهای اسلامی شد که می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ اسلام باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تأکید کرد: این اقدام باطل لابی‌های صهیونیست‌ها را در کنگره آمریکا آشکار می‌سازد و فرصتی است تا برخی کشورهای منطقه از بده بستان‌ها دست بکشند و به قبله اول مسلمانان توجه کنند.

کریمی بیان کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند این مکان مقدس در سلطه و تصرف رژیم جعلی صهیونیستی باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به تنظیم و تدوین بودجه 97 گفت: تنظیم این بودجه بر مبنای ارزیابی عملکرد اقدام کارشناسی است و می‌تواند در توسعه کشور کارساز باشد.

وی گفت: آنچه در تنظیم بودجه مورد توجه قرار نگرفته شاخص‌های ارزیابی عملکرد است که باید نمایندگان برای آن چاره‌اندیشی کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با بیان اینکه تعادل و توسعه منطقه‌ای در کجای این لایحه وجود دارد، ادامه داد: لایحه بودجه باید روح عدالت اجتماعی را در کشور افزایش دهد. مگر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات یکی از ارکان نظام و انقلاب اسلامی نبوده است؟

کریمی اضافه کرد: پیوست‌های بودجه نشان می‌دهد آنگونه که شایسته است، عدالت اجتماعی در توزیع اعتبارات صورت نگرفته است. با اقداماتی از این قبیل نمی‌توان کشور را ساخت، بلکه نارضایتی‌ها را تشدید می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: اینگونه اقدامات شکاف طبقاتی را افزایش، نیازمندان را فقیرتر و ثروتمندان را غنی‌تر می‌کند.

وی درباره آبیاری تحت فشار ادامه داد: استفاده از سامانه هوشمند روش‌های نوین آبیاری کارآمد بوده است، ولی منبع و محل تغذیه این سامانه بسیار مهم است و اگر نتوانیم آب‌های سطحی را در مخزنی جمع‌آوری کنیم، این اقدام موضوعیت نخواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: در بند مربوطه بودجه سال 96 اصلاحاتی در این زمینه انجام و در قالب طرح یک‌فوریتی در کمیسیون کشاورزی تصویب شد که در روزهای آینده به صحن می‌آید.

کریمی افزود: منابع آبی عنصری کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی است و تقاضای بخش‌های مصرفی و رقابتی برای دسترسی به آب روز به روز در حال افزایش است و نباید در وزارتخانه‌ای که متولی بخش آب است با بی‌تدبیری و یا مغرضانه موجب ضایع شدن حق و حقوق مردم استان اردبیل شوند.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آیا نمی‌دانید هنوز حق‌الزحمه ناچیز امتحانات معلمان پرداخت نشده است؟ کارکنان آموزش و پرورش تنها دستگاهی هستند که بدون اضافه کار تلاش می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تأکید کرد: آیا می‌دانید به دلیل واریز نکردن سرانه مدارس، دانش آموزان در بسیاری از مناطق محروم و روستایی در کلاس‌های بدون وسایل گرمایشی درس می‌خوانند؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.